Dar's Foxtrot

Dar's Foxtrot
Sto f. 2001
E. Darius Roll U. Miss Persen UE. Inter
Rek. 1.52,9am 1.53,7m 1.54,6k
48  15-12-8  17175kr

Man brukar ju säga att kärt barn har många namn och det stämmer verkligen in på denna dam.
Det är inte ovanligt om hon får ett nytt smeknamn för varje dag som går.
De vanligaste är Flicka, Foxan, Lillagumman och Foxy men idag tyckte mamma hon var lite bråkig så då blev det kossa-märta.
.
Första gången jag fick syn på denna underbara häst var kvällen den andra december 2011 då hon en timme tidigare hade kommit ut på annons.
Jag blev fast direkt!
Det var hon jag alltid har drömt om och det skulle bli min nya stjärna, hoppades jag på.
Och den tjugonde december var det bestämt, hon skulle bli min!
.
Det tog lite väl lång tid att fixa med transport och så ifrån gotland till umeå men den nionde fabruari 2012 stod hon äntligen på gården.
Även fast det hade varit en lång resa för henne kunde jag lätt ta henne i grimman och leda in henne i stallet.
Hon stannade mitt på gården och gnäggade och inifrån stallet kunde man höra att hästarna gnäggade tillbaka till henne efter det gick hon snällt resten av biten till stallet.
.
Hon är världens snällaste men blir väldigt sur då man ska spänna bukgjorden. Hon her öronen bak och biter vilt i luften, sööt ponny!
.
Sen hon kom till mig så har hon fått börja träna och det har gått jättebra! Efter sin mammaledighet verkar hon vara jätteglad att äntligen vara tillbaka i träningen igen.
Den 6/4 -12 blev det kval för min och flickas del. Hon var underbar att köra men kändes lite lat då hon fick springa helt själv.
Efter ca 2 månaders träning kvalade hon ensam på 2.01,2 och då joggade hon upploppet :)
Jag ser verkligen fram emot att börja tävla med henne!
.
Här kommer lite bilder på henne ifrån hennes förra ägare:)
Hon är verkligen världesn finaste!
/Alexandra

Kommentarer
Postat av: Johanna Olofsson

Jag kommer följa er med spänning, ni kommer få riktigt skoj ihop:-)

2012-04-15 @ 17:12:36
Postat av: Nelly

Lycka till!

Hon är jättefin!

2012-04-16 @ 11:41:45
URL: http://blixtras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0