Gegga till tusen

Hej!
Idag spenderades förmiddagen ute i stallet.
Jag började vårstäda. Rensa i sadelkammaren och lite smått och gott.
Värstingen Billy hade under natten varlit lite dum emot sin boxdörr så den lagade jag också.
.
Vid halv 2 for jag och mamma till robban och såg på handboll, första kvalmatchen och sikeå förlorade.. :(
.
När jag kom hem tog jag in hästarna och märkte då att Billy haltade på ena frambenet..
Jag ställde upp han på gången och hittade ett broddsår på frambenet. Tvättade det och hede på blåspray.
Så går det när man tror att man är störst och ska bestämma fast men egentligen är minst.
.
Efter det for jag ut och körde världens finaste Foxan och hade Disse på släp.
Hästarna skötte sig exemplariskt och vi tog det bara lugnt, en riktig söndagstur blev det.
Eftersom vi har haft så skukt väder så är vägarna sämst!
Massor med slask, gegga och vattengropar -Inte roligt!
.
Nu ska jag försöka göra klart en läxa som ska vara inne till veckan.
Hoppas jag tar mig upp imorgon bitti! :)
Klockan ringer 05.00 så jag bör nog hoppa i säng snart.
image description
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0