Jollina Roll

Jollina Roll
Sto f. 1999
E. Stig-Helmer U. Bodilla Roll UE. Munter
Rek. 2.08,0
76  4-6-9  11525kr

Jollan som hon oftast kallas kom till oss redan som 2-åring då vi ett kort tag blev av med vårna älskade Orkan.
Hon var väldigt sen i utvecklingen, förstod inte alls att det var roligt att springa i vagen. Efter en rejäl skentur så blev hon rädd för vagnen och då beslöt vi oss för att lämna bort henne på inkörning hos några vi känner. och gud vilket bra jobb de gjorde med henne! vi har dom att tack för att hon är en så bra travare som hon är idag!
Hon var ute på provlopp och det gick verkligen åt skogen!
Efter det blev hon mamma ledigt och fick en söt liten bebis som heter Jake och bor i Fredrika.
När Jake var stor nog att klara sig själv så började vi träna henne sakta men säkert och det gick bättre och bättre.
Kvalet ägde rum den 8 juli 2007. Det var krille som fick köra för jag var för osöker på att kvala henne.
Tiden skrevs till 2.27,0 och både jag och mamma skrek från sidan att han var tvungen att driva på henne för hon joggade bara runt.
Den säsongen tog vi en seger, tre andraplatser och två tredjeplatser och det nya rekordet hamnade på 2.19,5
Säsongen 2011 är nog den bästa jag och Jollan har haft tillsammans då vi tog en dubbelseger på Dannero den 11 juni. Hon var den häst som hade sprungit snabbast under dagen, hon sänkte även sitt rekort från 2.11,6 till 2.10,4! Jag var världens lyckligaste den dagen! <3
Sen dess har det bara rullat på bra och hon är nu nere i en tid på 2.08,0!!
Till sommaren 2012 hoppas vi att hon kommer att föla och att allt går bra med både henne och nya lilla bäbisen :)
Hon är en underbar häst som vet vad hon vill!
Mamma tror alltid att Jollan är hennes häst så fort hon gör något bra men när hon hittar på bus, ja då är det min häst igen.
/ Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0