Kvalet

Tänkte att jag kunde berätta lite mer om kvalet.
Kvalet skulle starta 16.45 så då skulle vi fara hemifrån ca. 14.00 men som vanligt när det gäller min familj så var vi lite sena...
Jag gick ut till stallet vid kvart över 1 halv 2. Då tog jag in lillagumman och borstade henne, gjorde lyckofläta plus en fläta i pannluggen. Sen packade jag in allt i transporten och tog på henne transportskydden och ett täcke.
Väl inne i bilen och påväg mot travet kände jag mig inte alls nervös vilket gör mig förvånad. (jag brukar alltid vara jättenervös!)
Vi kom fram i bra tid men vi hade varken fått reda på vart vi skulle stå och inskrivningen var inte öppen så då tog jag ut lillagumman på en sväng så att hon fick röra på småbenen.
Efter ett tag öppnade inskrivningen och vi hämtade ut nummerbrickan och fick i samma veva veta vart vi skulle stå.
Mamma körde bilden dit och jag gick.
Hon fick gå in en snabbis i boxen och då var hon duktig och kissade sen tog jag ut henne och började sela.
Hon kändes lite nervös när hon stod i gången men inte så farligt.
När både jag och hon var klar så for vi ut och värmde 4 bakvarv och sen drog jag upp checken (jag har automatcheck) och körde ett 2140m med henne.
Jag klockade henne för att se vad jag kanske skulle ha att förvänta mig av henne idag. Hon kändes seg på något vis men sprang ändå på bra. Det kändes som att hon joggade fram så jag blev lite orolig inför kvalet... men där visade det sig att jag hade fel. medans hon fick jogga av sig så räknade jag ut tiden och blev helt mållös!
Jag tog av henne vagnen och lösgjorde gjorden, på med täcken och fyllde en hing med vatten sen fick hon gå in i boxen och ladda om.
Det blev dock inte lika lång omladdning som jag först hade tänkte men det gick bra ändå.
Selade på och gjorde i ordning igen då kolckan var ca 16.30.
Skrittade runt lite på stallbacken medans jag väntade på de andra 2 kvalhästarn så vi skulle kunna köra ut till uppsamlingsvolten.
När hon fick sällskap blev hon väldigt pigg!
ojojoj ut på defileringen låt jag raklång i sulkyn, söt ponny som blev så taggad helt plötsligt.
Provstarten gick bra. Jag vände upp vid ingången till kurvan och de andra mitt på upploppet och vid mål var hon om båda, snacka om peppad ponny!
Starten gick bra, tog ut den lite extra för det kändes som att hon skulle vara snabb, och jag hade rätt.
Hon gick snabbt och smidigt till ledningen med världens fart men när hon insåg att hon var själv blev hon lite smålat och tycket inte det var så roligt att springa själv men hon skötte sig ändå exemplariskt!
satt och pratade med henne mest hela loppet och på upploppet fick hon bara jogga.
Tittade på klockan och kände mig överlycklig!
Men ville ändå vänta på resultatet innnan jag tog ut något i förväg.
Tidens skrevs till 2.01
Oj vilken underbar häst hon är!
Jag är så glad!
Tänk hon har bara tränats i knappt 2 månader efter en lång mammaledighet. inte varit på banan med mig något för att få känna på hur hon är då osv och ändå göra en sån här super prestation.
Vart ska hon då landa med mer träning och sällskap i loppen? :D
Jag är väldigt förväntansfull inför tävlingarn 2012!
Min lillgumma är verkligen världens finaste! <3
Bilder kommer imorgon, har inte hunnit lägga över dom på datorn :)
Förlåt om texten blev rörig och så men jag är trött (A)
/Alexandra

Kommentarer
Postat av: sanna

sv; Jag fick en bild! vill du ha den? :)

2012-04-07 @ 11:59:50
URL: http://yankhornline.blogg.se/
Postat av: Ida och Sanna - Vi Satsar På Trav

sv. Ja den finns högst upp på denna inlägg:

http://yankhornline.blogg.se/2012/april/umaker-1.html#comment

2012-04-07 @ 22:10:49
URL: http://yankhornline.blogg.se/
Postat av: Andreas

Härligt, lycka till i fortsättningen :)

2012-04-07 @ 22:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0