Umetrollets Desoto

Umetrollets Desoto
Valack f. 2004
E. Hubbe U. Ängdalas Sunlight UE. Rebell
Rek. 2.34,3
10  0-0-2  650kr

Disse som han oftast kallas är våran egna uppfödning.
Min lilla älskling föddes som silvrig men när fölpälsen for av blev han kolsvart.
Han har alltid varit världens snyggaste häst även som ett litet föl.

När han var liten blev han tyvärr skadad strax ovan för hoven så vet.trodde inte ens att han skulle klara sig men vi kämpade på och nu märker man inte ens av det en smula.
I och med han skada så har vi tagit det extremt lugnt med honom och han kom inte ut på tävlingsbanorna fören förra året.

Han gjorde väl ingen direkt succe men fick ändå några fina placeringar, under hösten blev han kastrerad och har tränat som en gud nu i vinter så nu hoppas jag verkligen att han ska kunna visa vad han går för nu i sommar.

Han är världens snällaste, mysigaste men kan vara lite busig ibland.
Han letar gärna och ser efter om han har en godisbit på sig.

Det är ganska roligt. Hans mamma är fux men ljus man o svans och hans pappa är brun men ändå blev mina lilla stjärna kolsvart uten ett enda tecken på sig.

Pelle har lärt Disse att gäspa så varje gång pelle börjar gäspa eller bara låtsas gäspa så gör Disse det också, så söta!!!

Min och Disses resa har inte varit en dans på rosor vi har fått gå en lååång väg men jag har Roger N Olsson med familj att tack att vi nu har kommit så långt som vi nu har kommit. För utan alla tips och kunskap jag har fått av den underbara familj skulle inte jag vara den jag är idag.
Så tack Familjen Olsson/ Mood för allt ni har lärt mig! <3



/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0