28 Augusti

Hejhej! Var just ute och longerade Ralle, han blir bättre på det och jag med så är är ju positivt haha! Han bråkade lite i ett varv men de får vi öva på:) la även upp små hinder som han fick "hoppa" bara för att göra nåt annat:) Gav dom mat sen gick jag in. Juste, innan de gjorde jag faktiskt hjortronsylt vilket jag trodde tog typ 1 dag men de tog inte alls långtid. Gillar dock inte hjortronsylt men nån annan hoppas jag gör det:) Fick inga bilder då ingen kunde fota.
 
Imorgon var det tänkt att vi skulle köra snabbjobb på banan i Ratu men nu blir det inte så eftersom jag äntligen har skrivit in mig på körskolan! Lite opassande men alla teorikvällar är på onsdagar just dagen då Rebecca inte har träning. Så imorgon blir det nog Sandra som får köra istället för mig. Hon är duktig och tycker det är kul så:) Tror Rebecca kommer köra Ralle så de blir roligt att se hur de går för dom. Var länge sen vi var på banan så de är dax att börja köra där mer känner jag:) 
 
Juste läste på www.skogsrusset.blogg.se om ett apptips som jag direkt laddade ner. Tycker den verkade bra när man är ute och kör eller rider. Man får veta hur långt och hur länge man kört samt vilken hastighet och när de gått som fortast typ. Verkade jättebra så ska prova det nästa gång:) Endomondo hette det! Har även ritat rutter som man ser precis hur långt de är och de finns för alla sporter såg de ut som, så testa det om ni har möjlighet!:)
 
Tänkte också tipsa er om ett TVprogram som går ikväll. Det heter Buck och så här står det på SVT om den: 
 
Buck
Buck Brannaman har utvecklat en enastående, och mycket framgångsrik metod, att hantera och träna hästar. Den går ut på att kommunicera med hästarna med hjälp av ett lyhört ledarskap och utan straff. Till vardags reser han mellan rancher, där han lär ut metoden till hästägarna. Han tillbringar större delen av året på vägen, utan sin fru och sina döttrar. Bucks barndom var osäker. En missbrukande far misshandlade honom och hans bror, och de tvingades uppträda med allehanda tricks. Vändningen kom när en fotbollstränare, efter ha sett ärren på Bucks rygg och ben, hjälpte honom att komma vidare och få en fosterfamilj.
 
Detta program går alltså ikväll kl 21.00
 
Tycker det verkade bra så jag ska iallafall börja se det!:)
 
 
/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0