Bergsåker 29 Juli 2012

Det var egentligen tänkt att jag skulle starta i skellefteå den 29-onde eftersom det är min hemma bana men när jag anmälde så skulle inte foxan få något lopp och disse skulle få ett lopp så då bestämde jag mig för att anmäla till bergsåker istället för där skulle foxan få två lopp och Disse ett.
 
Jag och mamma packade in oss själva och hundarna i bilen och for ner till Sundsvall på lördag.
(När det är längre resor vill jag att hästarna ska få stå på box och vila innan start)
Bilresan gick bara bra så det är alltid ett plus.
 
Foxan var först ut i våran monté debut tillsammans.
Vi stod på 1860m hon var hur fin som helst!!! och sista halvvarvet gick det riktigt fort! Vi blev tvåa2.00,6 utan galopp och var inte allt för långt ifrån vinnaren. Hade loppet varit lite längre så tror jag hon hade vunnit för hon gick fort på slutet. Men både jag och foxan var riktigt nöjd med en andraplats.
Så här i efterhand så är jag besviken på min ridning för jag skulle ha varit mer på henne och inte tagit det så lugnt i början som jag gjorde... men vi kommer igen och då ska vi gasa på allt vad som går redan från start;)
Det höll på att att bli lite kaos när jag skulle ut med DIsse eftersom han skulle ut i lopp 2.
När jag hade kommit av banan med Foxan så hör jag i högtalarna "5 minuter till defilering lopp 2"
Shit jag kommer missa loppet, tänkte jag. Mamma var i stallet och gjorde i ordning Disse medans jag skulle väga ut. Fick lite halft panik då jag inte såg mamma någonstans eftersom hon egentligen var tvungen att hålla i Foxan då jag skulle väga ut. Men min räddare i nöden kom - Linda! Tusen tack till dig för att du höll i Foxan och tog henen till mamma.
 
Dar´s Ecco m. Ida Hellberg

Dar´s Foxtrot m. Alexandra K Gustavsson
Nr. 6 Dar´s Foxtrot, 3 Små-snål och 4 Dar´s Ecco
 
Jag var en aning stressad när jag for ut med Disse för dom andra stod redan vid startplatsen och var på väg att börja volta.
Defilerade och sen var det bara att springa till start.
Starten gick bra och han kändes riktigt fin, inte helt på topp men han hade mycket mer motivation än vad han har haft i dom tidigare loppen. Det kom hästar och sprang om men han försökte ändå svara ut dom.
Och han kunde till och med springa om hästar! Vi tog oss i mål på en underbar femteplats och jag var överlycklig! Tiden blev 2.30,3g så den var ju ingen strålande tid men helt klart en förbättring.
 
Guldhagens Cloetta m. Maria Jönsson

Bolt C.C. m. Elsa Melander

Nr. 7 Amor Dar, 6 Umetrollets Desoto, 1 Irma R. och 4 Felisia
Spring bebis, S-P-R-I-N-G-!
 
Jag laddade om till foxans andra lopp som var lopp 8.
Hon tappade en framsko i montén så jag blev tvungen att rycka den andra framskon.
Vi kämpade iaf på men jag märkte att hon var väldigt störd över att inte ha några skor på framfötterna.
Vi kom i mål på en fjärdeplats och jag var nöjd över henne ändå.

Innan start

En samlad klunga
 
Dagen får ett stort plus av mig det enda som var negativt var att startpersonalen och övrig personal inte verkade ha så bra kontakt med varandra så det blev lite struligt..

Vitamin blev lite hingstig när det var en massa hästar runt omkring
Men snygg är han iaf

Lopp 3

/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0