Boden 10-12 Augusti 2012, Dubbeltrav

Jag hade totalt 5 lopp, Disse hade tre och foxan två.
 
Fredag
 
Först ut var Disse som startade i lopp 3. Specialarn med grundlag 2.30.
Disse stod själv på start men hade Mys Ester fort på sin utsida. Och så höll hela loppet på, Disse i innerspår och Mys Ester på utsidan.
Under loppet satt jag bara o väntade på att Telis Prinziip och Frida Simonsson skulle komma och ta över ledningen eftersom han var det största hotet och jag trodde han skulle vinna på förhand, men han kom aldrig och Disse sprang på som aldrig förr!!!!
Inte en enda galopp!
Inte ens ett steg!
När vi sen svängde in på upploppet gick han undan till en klar seger.
Jag kunde knappt tro det var sant, äntligen fick han vinna och han gjorde det på den nya fina tiden 2.26,4.
Så lycklig har jag nog aldrig varit förut.
Så länge jag och Disse har kämpat och äntligen fick han visa alla vad han verkligen går för.
Glädjetårarna rann ner för mina kinder då vi joggade till vinnarcirkeln.

Defilering: nr. 1 Umetrollets Desoto, 2 Mys Ester, 3 Vinka och 4 Telis Prinziip

Provstart och min bebis var super fin!
Äntligen först över mållinjen
Han ville inte riktigt stå still så jag höll i honom

Segerdefilering

Happyface på mig så otroligt lycklig!
 
Jag laddade om till lopp 6 som var Foxans första och enda lopp för dagen eftersom det tyvärr inte blev någon monté.
Foxan var superfin och jag prövade för första gången norskthelstängt på henne. ( om jag ska vara kritisk mot mig själv skulle jag ha väntat med att dra norsken) Men allt gick bra och vi var uppe vid ledaren och kämpade dock blev det sista kurvan för mycket för henne så vi kom inte om ledaren men vi var så otroligt nöjda över en andra plats ändå:)
Jag skulle vilja hitta en lösning på hennes problem med att gå i kurvorna men jag vet inte hur eller vad jag ska göra.. :( Någon som har några bra tips?:D
Inte nog med att hon tog en superfin andraplats utan galopper hon sänkte även rekordet! Nu är hon nera på 1.52,4 sakta men säkert närmar vi oss 1.50 gränsen.

Defilering: nr. 1 Karl-Oskar, 2 Turbo B, 3 Idefixen, 4 Dar´s Foxtrot och 5 Löndalas Vilde Bill
Laddade till 100000000

Löndalas Vilde Bill m. Frida Simonsson

Upploppet, vi va inte långt ifrån men supernöjd ändå!

Sist ut var Disse i lopp 8. Grundlagen var 2.40 så han stod på 120m tillägg.
Han kändes fin hela vägen, inte ens ett litet felsteg och han tog igen sina tilläg men Revansch som vann var ändå för långt fram.
Jag såg i sista sväng att jag inte skulle kunna komma ikapp Revansch så jag drev inte på Disse nå mer utan höll bara igång honom så att han inte skulle få för sig att stanna eller nå sånt.
Tiden blev 2.28,6 så det var inte dåligt om man frågar mig.

Fin pojken min<3

Umetrollets Desoto
 
Söndag
 
På dagens schema stod det två lopp ett åt dom var.
Först ut var Foxan i lopp 2
Som vanlig sprang hon på som bara den. Dock fick hon en liten galopp men ställde sig snabbt och sprang på med ännu mer fart.
Vi kom upp på en andra plats och svängde ut i andraspår på upploppet och det blev en riktig strid. Jag och foxan  blev slagen med ett huvud. Jag var verkligen super nöjd över hennes lopp.
Att hon lopp efter lopp ger allt hon har.
Hon är så ärlig och så underbar!
Hon är en häst som verkligen har tagit en stor plats i mitt hjärta på så kort tid.

Min fina underbara Foxan 
Foxan stod på mest tillägg men var redan uppe vid dom andra hästarna
Sida vi sida
 
Jag laddade om och var ute och myste med Disse innan hans lopp som var lopp 6.
Vi stod på 60m tillägg tillsammans med Mattino och framför oss hade vi Revansch som i hans tidigare lopp sänkte till 2.22,7g och bakom oss hade vi Love is som även hon hade sänkt sig i sitt första lopp till 2.18,7g, som förövrigt är en halv syster till Disse:)
Disse var verkligen grym! Han tog igen meter efter meter och sprang förbi Revansch i en väldans fart.
Han klockades på den bortre långsidan på 2.10!!!!!!!!!!! och sen gasade han bara på helt av sig själv.
Även här satt jag bara och höll han på bra humör för jag kände inte att det var värt att driva på han som en galning när han ändå ledde så mycket som han gjorde.
Tiden blev ändå den fantastiska 2.17,6!!!!!!!!
Jag har alltid vetat att han kan men nu har han även bevisat mig och alla andra att det verkligen är så.
Bara han tror på sig själv och vaknar på rätt sida kan ha nå långt det vet jag.

Defilering: nr. 1 Revansch, 2 Mattino, 3 Umetrollets Desoto och 4 Love is
Inför start

Starten har gått 

Och så har han gått om och har inga planer på att sluta springa
Allt
stämde för mig och min lilla bebis

Segern är vår Disse<3

Jag älskar dig!

Jag vill ge ett stort plus till banan för den var så otroligt fin!
 
Väl vattnad och den blev sladdad ofta vilket gjorde att banan var i bästa skick denna helg.
Jag kommer mer än gärna tillbaka nästa år till bodens dubbeltrav.
 

En bild på Plomona II som vann sitt lopp, Grattis!

/Alexandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0