Hoting 1 Juli 2012

Jag, Pelle, mamma och Ella Packade in oss i bilen och for till Hoting för 3 spännande lopp. Flicka hade 2 lopp och Disse 1.
 
Disse var först ut. Han stod på start och kom iväg bra. När bakhästarna började komma upp var det en som sa till mig att min förbygel hade lossnat och jag blev chockad och försökte kolla och mycket riktigt den var lös mellan benen. Hur som helst så försökte jag fortsätta köra på Disse som om inget hade hänt men han blev ändå störd utav att den hängde och slängde....
Vi kom i mål på en 7:e plats med det nya rekordet 2.28,5 utan galopp!
Jag var riktigt nöjd över min lilla prins som sprang på trots förbygelsproblemet.

Inför defilerin

Som ni ser har förbygeln lossnat och slänger på hans ben... men han var duktig ändå!
 
Sen var det bara foxan kvar.Först skulle hon ut i lopp 4. Ett 1660m lopp och hon stod på 1800m.
Hon kändes Pigg och fin i provstarten och kom iväg bra när starten gick.
Vi började jaga oss fram till de andra hästarna och tog in på dom en efter en. på sista bortre långsidan var vi om alla och hon travade lätt iväg till en säker seger. Dock fick jag lov att hålla igång henne då hon inte tyckte det var så jätteroligt att helt plötsligt inte ha någon att springa emot;)
Jag var verkligen överlycklig när vi gick i mål och det kom ett par glädjetårar
Blev intervjuad av Loket som jag även blev en gång för länge sen när jag  vann med min förra shettis Domill.
Han sa att han tyckte han kände igen mitt namn och då svarade jag att det kunde han säkert göra;P
Pelle kom till vinnarcirkeln och fick åka på sidan av sulkyn.

Klart för start
.
Just nu Ligger vi som 5-6:a i andraspår kanske påväg ut i tredjespår.

och så har vi tagit oss förbi och travar mot en klar seger.
Loket, Foxan och Jag.
 
Det var bara att ladda om till hennes andra lopp som var lopp 8.
På förhand trodde jag att jag skulle ha mer chans i det här loppet än vad jag trodde om det andra så därför var jag nog lite extra taggad i starten så jag var för tidig över startlinjen
Det kallades till en ny start och den tog jag det lugnare i.
Hela loppet fick hon tugga ute i minst tredjespår och sprang på riktigt bra! När vi kom in mot den sista kurvan så tog jag över ledningen och den här gången saktade hon inte av på tempot utan sprang på med bra fart hela vägen.
Det var så overkligt,  Hon hade vunnit igen!

Ligger i tredjespår och är påväg fram.

Foxan i hennes favorit position, -i ledningen.
En överlicklig Alli i vinnarcirkeln

Foto: Pelle Karlsson
 
Tack Pelle, Ella och Mamma för att ni var med mig och hjälpte mig den dagen. Det hade inte gått utan er<3
 
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0