Lycksele 9 Juli 2012

Det blev en vecka utan tävlande efter hoting eftersom jag åkte till östersund på jobb men den 9 Juli var jag och mamma ute på vägarna igen.
 
Disse hade två lopp och Foxan 1.
Disse var först ut i Lopp 1. Han var fin i värmningen men sen när starten gick var det som att all hans motivation var som bortblåst...
Jag försökte få honom till att vi bara var ute på ett vanligt träningspass för i fall att han var nervös eller så men det gick inte heller. De enda positiva var att han gick runt felfritt utan några galopper men tiden var verkligen usel.. 
Vi blev först utan på tiden 2.33,2.
Min lilla gumman var näst på tur i lopp 4.
Även i det här loppet hade vi en klar favorit i nummer 6 Razmus Raid. Och mycket riktigt så vann han men det var nog inte med så mycket marginal för när han kom om mig så kom han i världens galopp men Emmy fick ner honom och dom gick till en fin seger men Coco Chanel var inte alls långt efter.
Själv kämpade jag och foxan vidare och tog en fin tredjeplats!
Jag blir så grymt stolt över henne att hon lopp efter lopp ger allt hon har.
Sen var det Disses tur igen. 
Lopp 6 och vi stod på 40m tillägg alltså 1680m. Även här var han lika omotiverad så fort starten gick...
Vi blev först utan även här och sprang på samma tid som i det första loppet. 
Jag blev ledsen och samtidigt orolig att det skule vara nå fel på min lilla prins eftersom han inte verkade vilja springa.
Banan var verkligen urusel så nu i efterhand tror jag att det kan ha varit en anledning till varför han inte ville springa på det sättet som jag vet att han kan springa på.
Vi kollade honom och han var inte sjuk så jag bestämde mig för att inte ge upp hoppet för min lilla prins så vi fortsatte att träna på vidare.
/Alexandra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0