Skellefteå 23 Juni 2012, Lilla midsommarkransen

 
Vi for till skellefte ganska tidigt för mamma skulle jobba i entren.
Det hela började med lite kaos då det stod att foxan skulle stå i en "uppvisningsbox"... Jag blev inte alls glad eftersom det inte ens fanns spån i den plus att jag inte hade någonstans att sela ut på.
Vi gick in i stallet som är där breveboxen och såg att det var en box som var ledig så vi frågade varför jag inte fick stå i den och fick till svar: "Jag vill inte ha några ponnyer i mitt stall för dom kan ju bära på smittor."
Mamma ringde till en som är ansvarig på skelleftetravet och tillslut fick vi tag på en box med spån och uppselnings möjlighet. Så allt löste sig som tur var:)
Mamma hjälpte mig lasta ut alla grejer sen for hon vidare till publikplats.
 
Jag började med att tvätta foxans svans som jag alltid måste göra eftersom hon skitar ner den så mycket i transporten.
Sen började jag borsta och fläta henne och när jag var klar med det så fick hon gå in i boxen medans jag gick och hämtade ut nummerbrickan. Vi Hade spår 7 och stod på 2220m.
 
Hon kändes pigg och fin i värmningen men jag tror så här i efterhand att hon inte han ladda om mellan värmning och loppet tillräckligt mycket..
 
Starten gick och startpersonalen var usel då det egentligen skulle blivit omstart... Iaf Vi kom iväg kanska bra och började försöka ta in på de främre hästarna. Snabb till ledning var såklart Giganten (han var en säker favorit från det att startlistan hade kommit) och han tuffade på där framme helt ostört i ett grymt temop!
Jag kämpade mig vidare och gick upp till en tregjeplats och höll den enda in i mål inte så långt efter Coco Chanel som blev tvåa.
 
Efter loppet gick jag för att säga hej till Mysan och Fappris och usch vad det kom tårar då... 
Orkar inte gå in på detaljer men de va hemskt.
 
När jag gick för att lämna in nummerbrickan igen blev jag lite smått irreterad på Ann som stod i inskrivningen för jag stod där i kön och sen när det blev min tur så sa hon bara till dom där bakom att gå före mig:O

När jag hade duschat och gjort i ordning foxan fick hon gå in i boxen och äta lite hö och så gick jag över till inskrivningen för att hjälpa till med entren.
Jag och mamma skulle bara jobba till 21.00 men kunde inte gå fören 22.30 typ. Det var så otroligt mycket folk!
 
Gick in en snabbis på royal och köpte insektsmedel till hästarna.
 
Efter provstarten

Defilering: Lojstas Starlight och Dar's Foxtrot
Plomona II m. Frida Simonsson invändigt och Jag och Foxan utvändigt.
Upploppet: Coco Chanel m. Maria Jönsson och Dar´s Foxtrot m. Alexandra k Gustavsson'
 

/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0