Umåker 19 augusti 2012

4 Lopp stod på dagens schemat, tre suky lopp och ett monté lopp.
 
Först ut var Foxan i ett montélopp. Vi stod på 320meters tillägg, alltså strax efter mål....
Det var lite hjärnansträngande att volta eftersom jag skulle volta spegelvänt eller va man nu ska kalla det. (eftersom jag stod på andra sidan.)
Vi kom iväg bra och jag ser hur Talang II som stod 200m framför mig bara står och galopperar på stället.
Det tänder ett hopp i mig att vi ska ta oss ikapp!
Jag kom ikapp Talang och tog mig förbi honom vid deras första kurva och ser samtidigt hur ettan- Mys Ester och tvåan- Bakelsen har stannat och står stilla. Det tänder ett nytt hopp inom mig.
Foxan springer på som aldrig förr och vi är ikapp Mys Ester och Bakelsen vid ingången till upploppet och när Bakelsen ser att vi kommer börjar han springa men foxan har en så fin fart så hon sveper bara förbi dom utan att ens blinka;)
Och så låg vi där i ledningen vilket jag aldrig hade kunnat tro. Tussarna orkar jag inte ens rycka för jag ser inte någon mening med det även om hon blev lite loj i ledningen.
Jag är så stolt över min älskling!
Vi vann på tiden 2.00,9 vilket känns lite surt eftersom jag hade velat gå under 2 minuter men det kommer de med:)
 
Disse gick ut i lopp 5 vilket var en specialare som blev delat till två lopp.
Han kändes fin i värmningen.
Starten gick och vi fick fort Bäcka Botvid på våran utsida och vi låg och stred länge men banan passade inte disse eftersom den inte blev sladdad något alls så han galopperade bort sig...
Men vi kommer igen!
 
Lopp 10 var Disses andra lopp.
Han stod på 180m tillägg men hade även den bästa tiden.
Vi belv tyvärr även här diskad men hade inte banan varit så värdelös som den verkligen var hade vi nog kunnat vara med där framme och krigat för när han sprang i 4-6spår så sprang han som en GUD men där ute kan man ju inte köra...
 
sist ut var Foxan i lopp 11 och Umåkers Dubbelmästare (även fast det bara var en dag)
Foxan kämpade på bra men inte heller hon tyckte om den dåliga banan.
Vi kom i mål som fyra men eftersom Ariel galopperade över mål blev vi trea!!!
Hon är världens bästa!
 
Ett stort minus för Umåker för deras dåliga bana och för att vinnartäckena inte hade kommit. Men förövrigt var det en riktigt trevlig tävingsdag.
 

Bilderna kommer när jag har lagt in dom på datorn, ska försöka göra det under dagen:)
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0