Tillbaka

Hej! Nu börjar snart ett nytt år vilket betyder att vinterträningen börjar som i sin tur betyder att jag tänker börja blogga igen;) Dom har fått vila i ett par månader nu och vi har bara pysslat om dom lite och varit ute och skrittat någon enstaka gång men nu börjar allvaret igen. Vi har inte lagt upp planering ännu men jag har iallfall två nya träningsmetoder med ralle vilket känns jättekul! De ena är att börja rida honom, han ska få pulsa i snön och galoppera som han inte kunnat gjort tidigare lika bra:)
 
Sen den andra är faktiskt att han ska få börja dra släde! Farfar sa att det fanns en nere på logen så med mycket muskler och tålamod så fick jag Rebecca och Anton ut den. Riktigt gammal men faktiskt riktigt mysig och fin. Tog ingen bild på den men jag ska visa er sen:) Jag dammade av lokselen så Ralle fick prova dra den på en gång och oj så kul det var! Anton fick leda honom en bit för att se att han tyckte det var okej men sen kunde alla åka och Ralle tyckte de va jätteroligt:) Så nu ska ja fixa så man kan bädda ner sig med renskinn och massa mys så slipper man kanske frysa så hemskt:) 
 
I varje fall så har jag varit ute och kört Ralle idag. Han har aldrig varit så pigg någonsin och han tyckte de va trevligt att komma ut igen. Vi körde bara en kortis och båda hästarna gick fint. Rackarn brukar kunna vara stel och knackig men nu såg han faktiskt smidig och fin ut när han joggade:) 
 
Tog inga roliga bilder idag då de spöregnade men kan ju visa några iallafall:)
 
 
/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0