Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.

Hejsan!
.
Vädret är verkligen konstigt ute. Ena esekunden lyser solen men nästa öser regent ner...
Billys träning fortsätter och han blir bara bättre och bättre! Med mer träning kan han nog bli bra och jag tror på honom!
Men jag tycker samtidigt så synd om honom.. stackarn måste ut 2ggr/dagen i minst 30 min.
Igår var det verkligen regnoväder men jag och mamma trotsade ändå vädret och for ut på en sväng. Hästarna gick otroligt bra trots det dåliga vädret. Billy springer med spetsade öron hela vägen och bara flyger fram!
Inte ett enda galoppsteg:D
Disse var väldigt het för mamma men han skötte sig ändå bra. Min finpojke!
Foxan gick faktiskt otroligt bra på släp, hon brukar annars vara väldigt bra på att gå och bromsa när hon går på släp.:)
.
Idag körde jag Billy själv den första svängen och ska snart ut med Disse och Foxan som ska få gå i ett snabbare temop än vad Billy klarar av så han kommer även att gå sin andra sväng själv.
.
Juste kan ju passa på att skriva om hur det gick i torsdags då jag tävlade.
Hon sprang på bra och blev 6a på 1.53,6 alltså precis en sekund över sitt rekord. Jag var nöjd med henne men hade gärna fått vara lite mer power i henne. Inte för att hon kändes dålig men det skadar aldrig mer lite extra power:)
När jag sen ser resultatlistan står det att hon har fått anmälnings- och startförbud i 5dagar och när vi ringer till bandomaren så säger han bara att han tyckte hon sprang orent men att det inte finns någon film eller annat bevis som styrket det... Usch va less jag blev då!
Hlva min värld rasade menmen det är bara att bryta ihop och komma igen!
Tyckte personalen där var otroligt dåliga i helhet också..
Nu laddar vi iaf till tusen till Boden den 16 juni! DÅ ska vi visa alla vad vi verkligen kan!
Världens finaste!
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0