Härlig dag

Tjo, dagen började tidigt då klockan ringde kvart över 5. Började nämligen kl 7 så då var det bara att stiga upp! Idag var det inte så många inne på förlossningen så de blev väldigt lugnt. Fick en fråga om vad jag gör på dagarna så de kan jag ju svara på.
Jag har ju bara jobbat två dagar hitills så har inte hunnit med så mycket men de vi( Annie som jag jobbar med) ska göra är väl att hålla rent, fylla på med saker, göra fika till mammorna och födelsedagsfika till de nyblivna mammorna. Supermysigt! Sen står de på lappen att vi ska rengöra förlossningsrum och OBS blod! Men de har jag inte fått göra än;). Idag körde vi också ner moderkakor till nåt speciellt soprum eftersom det är biologiskt avfall och inte får slängas i vanliga skräpkorgar. Men de är väl kort vad vi gör ungefär! Varierar mellan att jobba A-pass och H-pass då A är förmiddag och H eftermiddag:)
-
Idag var jag duktig och cyklade hem igen. Stannade ju efter vägen och fångade in två kalvar som kommit lite vilse som Alli skrev. Söta var dom iallafall:) När jag kom hem sov jag(som vanligt) sen for jag, Alli och Gun ut och körde. Jag körde Ralle och det är sjukt vad det går framåt just nu! Han har inga alls problem med att hänga med i deras jogging tempo och springer inte o bromsar utan vill framåt. På hemvägen gick han jättejättebra och ställde sig fort när han galopperade. Känns jättekul att få kvala honom i Lycksele nu! Hade med mig kameran idag men såklart så kom jag inte ihåg den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0