Tidig morgon

Godmorgon solstrålar!

Klockan ringde 04.00 imorse. Kan säga att det var väldigt tungt att kliva upp men tillslut var jag uppe.
Gick direkt ut till stallet och släppte ut hästarna och började borsta Billy. Selade på honom och tog det öppna huvudlaget plus att jag bytte till ett smalare bett. Han var otroligt duktig! Sprang med spetsade öron hela vägen. Men riktigt så jätteroligt tror jag inte han tycker det är att springa själv för han gnäggade ovanligt mycket idag.
När vi kom tillbaka var han väldigt svettig så jag borstade ordentligt och sen fick han på sig ett täcke och gå ut i hagen.
Fixade allt i stallet och sen gick jag in och åt lite frukost.
Det var otroligt skönt med den långa och varma duschen jag tog efter frukosten. Hade kunnat stå kvar där ännu om varmvattnet hade varit på min sida.

Nu sitter jag på pappas jobb och väntar på att klockan ska bli lite mer så jag kan fara till skolan.

/alexandra

sötbilly under dagens motgontur:)
Flätade även om hans svans, vad tycks?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0