Mina små vänner

Hade nu tänkt ha en presentation av vilka hästar som jag har här på gården!

Zputnik II
Valack 15 år
e. Bandit u. Zäta ue. Manfred
rek. 2.08,1
91 3-5-6 9850kr
-
"Putte" som jag kallar honom fick jag 2007. Han är världens snällaste lilla köttbulle. Han vill aldrig någon illa och ställer upp på allt. Eftersom jag hade två 1åriga shettishingstar med honom i så tränades han ensam till en början och det gick bra. Men sen när jag började träna med Alli så upptäckte jag att det inte var så lätt att köra honom plötsligt. När han tränade med andra blev han en helt annan häst och han gick inte att kontrollera. Han var stressad och fick panik direkt det kom någon på utsidan så då blev det många skenturer. Rebecca slutade då och träna honom så då fick vi tid att bygga upp förtroende för varandra och tillslut så kunde han skritta och någon travade förbi honom utan att det blev panik.
-
Han är en riktig räser och han älskar att tävla. På tävlingar är han fortfarande väldigt laddad från start så det kan vara svårt att kontrollera honom då men det har blivit mycket bättre. Han är en häst som inte tål stress utan man måste vara lugn annars går ingenting. Så ja, vi har gått igenom väldigt mycket men tillsammans har vi ändå tagit 1 seger och några andraplatser och vi kämpar och har kul! I vinter har han inte blivit tränad då jag inte haft riktigt med tid men jag hoppas kunna börja så snart som möjligt! Ett annat hinder som har stoppat oss är att han har en sjukdom så han hostar väldigt mycket under vinterhalvåret och lite på våren och då känns det inte rätt att sätta igång honom. Men som sagt jag hoppas kunna tävla honom i sommar och vårat mål är nog bara att ha roligt och försöka sänka rekordet för det vet jag att han kan!

Putte i Skellefteå 2011

Zputnik på Dannero

 

Revansch

Valack 4 år

e. Gumino u. Lilla Rinnd ue. Parat

Ostartad

-

"Ralle" som han kallas är en liten trevlig kille som jag har lånat av Emma Ottosson. Han är väldigt omogen men har har ändå mognad på sig sen han kom. Han är yngst av alla men styr ändå över alla i hagen. Han tror att han äger världen och att han ibland får göra som han vill. Men han är rolig att hålla på med och han är väldigt lättlärd. Jag har nu tränat honom några månader och det går sakta framåt. Han är väldigt lat och förstår inte alls varför han ska springa men poletten måste liksom trilla ner tror jag. Förhoppningsvis dröjer det inte hur länge som helst innan jag kan kvala honom. Han är otroligt fin och har ett jättefint steg så jag tror nog det kan bli något av honom också även om det ibland känns väldigt långt borta.

-

Det jag gillar med honom är att han har en sån trevlig personlighet. Han är busig men ändå jättesnäll. Med mig kan han vara lite naffsig och dryg men direkt de kommer barn så blir han som en gammhäst. Han älskar uppmärksamhet och är glad när det gäller allt utom mat. Då är han riktigt sur och då får man inte komma nära haha.

 

 

Ralle med junior

 

 

 

Rackarungen II

7 år hingst

e. Manicken u. Rigoletta Ernst ue. Ernst Maskot

rek. 2.14,1

24 2-3-1 3700kr

-

"Rackarn" är Rebeccas häst så jag har inte hållt på med honom så mycket. Men han är väldigt snäll och trevlig. Vi har inte haft honom så länge men han tränar på bra och det ska bli kul och se hur det går i sommar för dom. Rebecca är verkligen kär i den här hästen och de kommer bra överens. När han kom kunde han inte stå stilla i gången men idag så står han stilla från början till slut så hon har jobbat bra med honom. Han är väldigt fin att titta på!

 

 

//Frida


Kommentarer
Postat av: Johan

Visst har zputnik några helsyskon som har gått rätt så bra?:)

2012-03-27 @ 19:04:44
Postat av: Matilda Edlund :)

Mycket bra blogg och väldigt söta hästar! Bra med ganska mycket text så man har nåt att läsa! :D

2012-03-28 @ 18:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0