Storegårds Pimino J:r

Tänkte berätta om den häst som har stått mig närmast under tiden jag har hållt på med hästar, nämligen Junne.
2007 fick jag och Rebecca varsin shettishingst efter Gläntans Domino. Jag fick Junne och hon Månstorps Lordi. Lordi blev för stor så han var vi tvungen att sälja så nu är han i Finland och har det jättebra! Junior var precis 107 cm som de får vara så han blev kvar och jag hade tänkt köra in honom. Han kastrerades och jag började tömköra honom. Efter ett tag så kom jag av mig för att jag fick så mycket annat plus att jag inte trodde på mig själv att jag skulle klara av det.
-
Efter många om och men så tog jag tag i det igen och jag körde in honom vintern 2010-2011 utan problem. Sen var det bara att träna på och hålla tummarna för att han skulle kunna kvala. Jag var för gammal för att köra honom så Rebecca kvalade honom i april förra året och de klarade han på 3.24. Sen blev de debutseger på Solänget på 3.12. Då sprutade glädjetårarna och man fick bekräftat att man faktiskt lyckats! Säsongen fortsatte och han tog 6 segrar på 11 starter och var aldrig sämre än 3a. Idag har han ett rekord på 2.49 men har tränat mycket lägre tider.
-
Tyvärr blev Rebecca också för gammal så vi var tvugna att sälja honom. Nu bor han hos Tilde och Cajsa Buhlér i Sundsvall och jag vet att han har det jättebra! Igår fick jag också veta att han var mätt till 107 cm igen så han får alltså fortsätta tävla! Det ska bli så roligt och se min lilla älskling ute på banorna igen.
-
Ja skulle kunna sitta och skriva om allt vi gått igenom i evigheter men nu har ni fått veta vem de är iallafall och det är bara att fråga om ni vill veta mer.

Bebiis

Vasa, Finland 2011

Lycksele 2011

Lycksele 2011

Östersund 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0