Vitamin

Jag tänktebörja med att presentera Vitamin

Vitamin
Hingst f. 2001
E. Spex U. Vittja UE. Jolly Roger of Marshwood
Rek. 2.58,1k 3.01,7ak
18  3-3-3  4200kr



Min och "Vittes" saga började 1 september 2005 då jag en kort tid innan det hade fått upp hans godkända pappa Spex men eftersom Spex aldrig hade åkt längre transportsträcker förut och inte många kortare sträckor heller draddades han tyvärr av transportsjuka... Jag hann ha honom i tre dagar innan han dog i min famn...
Så då bestämde sig mamma och Vitte dåvarande ägare att jag skulle få pröva tävla Vitamin!
Upp kom en liten shettis med lååång man och svans, han var otroligt fin, dock var det väldigt mycket bebis i han men redan då var han underbart snäll även fast han var hingst.
En sommar då han och Desoto gick tillsamman så lekte de väldigt mycket med varandra och de hade så roligt när de bet av varandras manar och pannluggar så Vitte såg ut som en punkare och ute på tävlingsbanorna kunde man höra folk som trodde att vi själva hade klippt han så eller vissa som sa att det såg väldigt roligt ut.
Vi hannmed 2 fantastiska säsonger tillsammans ute på tävlingsbanorna och hade jag bara kunnat skulle jag än idag tävla med honom för han är så underbar!
Steget han har och den travsäkerheten är inte alltid så lätt att hitta men det har han och han bryr sig inte ens om ston på tävlinarna för då är han koncentrerad på sin uppgift!
Väl hemma i stallet är han världens gospojke, gnäggar då man kommer in i stallet och älskar att stå i centrum!
En ganska rolig sak med han är att han vet att han är snygg :)
I somras var jag på en utställning med han och han fick 39p bara en poäng ifrån guld men de tror jag han lätt kan fixa om han själv bara vill!
Just nu står han tillsammans med Billy på en stor gård med kor och får och bara har det bra.
Men jag skulle vilja ha ut honom på travbanorna igen så han får en ärlig chans att visa vad han verkligen går för så därför söker jag nu en som skulle vilja leasa honom, helst på en längre tid men det får man väl se.
Det är inte snällt för han att inte låta honom göra det han verkligen älskar bara för att jag har blivit för stor för honom.

/ Alexandra

Kommentarer
Postat av: Matilda Edlund :)

Han är så sjukt söt och verkar as snäll! Helt klart en av mina drömponnyer! :')<3

2012-03-28 @ 18:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0