Det blir en lätt resa hem:)

Hejsan!!

Kan inte vänta med att skriva detta inlägg tills jag kommer hem så jag skriver det nu.

Idag tävlade jag i Östersund och hade som sagt 3 lopp.

I det första blev foxan 6 på tiden 1.54,9 och jag var riktigt nöjd eftersom det bara är 1,1sekunder över hennes sulkyrekord och bara våran andra start tillsammans. Hon fick gå in i boxen efter det och ladda om till nästa lopp som var ett 2140 lopp.

Mellan hennes första och andra lopp körde disse sitt lopp men vi blev tyvärr diskade... Han hade 2 galopper men blev ändå diskad.. Sånt är livet och det är bara att ta nya tag igen men det känns lite surt för han sprang på fint:)

Tills hennes andra start hade även min älskade pojkvän och hans syster tagit sig in till travet för att heja på mig:)
Det uppskattades verkligen mycket att jag fick dom som min egna fanclub.
Hon stod på 180m tillägg och först blev det en omstart och sen så skulle det ha blivit en till omstart för flaggvakterna flaggade på den andra hästen i min volt men startpersonalen släppte starten ändå...

Vilket jag tycker är väldigt dåligt av Östersundstravet. De måste bli bättre på att se om någon flaggvakt i tilläggsvolterna flaggar.

Däremot vill jag hylla flaggvakten som stod i min volt då han berömde oss i volten och även sa till oss när klart var. Det var svårt att höra så det uppskattades mycket!

Iaf, då de flaggade från två volter ville inte jag köra på henne från början så hon skulle bli av med en massa nödvändig energi men det blev ingen ny start så då var det bara för mig att börja gasa iväg.
Min fina lilla gumman fick ett hårt lopp då hon i mer eller mindre hela loppet fick gå i andraspår...
Jag blir besviken på kuskar som inte vågar köra med ärliga kort...
Vi sprang på som bara den och snart låg vi som andra häst och tuggade vidare mot ledaren. Hon gick fortfarande i andra spår men hade en häst på sin insida som vid upprepade tillfällen trängde sig utåt.
Vi slutade som 3:a och bara några längder ifrån vinnaren.
Redan i vinnarcirkeln var jag överlycklig och tårarna var väldigt nära.
Men mest chockad blev jag då jag fick se resultatlistan.
Hon hade gått nytt rekord!!!!!!!
1.52,6!!!!!!
Vilken underbar häst jag har! Våran tredje start tillsammans och på vilket sätt hon levererar, jag kan fortfarande inte förstå att det är sant:)
På vilken tid kommer hon landa när hon verkligen är i full tävlings kondition?
Det kommer bli riktigt spännande att se:)
Men viktigast av allt så hoppas jag att hon håller sig frisk och kry.
Om jag inte såg helt fel så gick min lilla gumma snabbast av alla hästarna idag:)

Jag vill passa på att tacka Johanna så otroligt mycket för att jag verkligen fick chansen att köpa denna otroliga häst!

Både jag och mamma svävar som på moln!❤

/Alexandra


Kommentarer
Postat av: Pelayer

håll er på jorden istället :)

blir bättre så!

2012-05-13 @ 22:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0