En mindre olycka

Go'kväll:)
Nu ligger jag i sängen och ska snart sova. Ska bara försöka få klart lite mer på en läxa.
.
Idag var jag hemma från skolan för jag hade en enorm huvudvärk.. och eftersom jag skulle springa blodomloppet ville jag vila upp mig och inte riskera att inte kunna vara med.
När jag hade vilat och huvudvärken nästan var helt borta gick jag ut till stallet och fixade det.
Jag fick som tur hjälp av mamma så det uppskattas:) Tack mamma!
När stallet var fixat for vi ut på en lugn tur med hästarna. De var pigga och glada och sprang hela tiden med spetsade öron. Disse gick även o lyssnade väldigt mycket på mig och mamma när vi pratade.
På hemvägen ökade vi en aning för att låta dom sträcka lite på benen men då snubblade Disse till så han föll in i galopp och blev samtidigt rädd för något i skogen (?) så han bryter ut mot mamma och vi fastnar i varandras hjul... Hästarna blir då rädda för det och försöker fly men vi lyckas hålla dom. Tillslut lossnar vi ifrån varandra men då håller min vagn på att tippa så jag faller ur men lyckas parera så att den inte tippar och håller kvar Disse tills han står helt stilla. Dock släpas jag på knäna en bit...
Ena hjulet på min vagn blir helt skevt och vint så vi selar av Disse och så får han gå på släp den sista biden hem.
När vi selade av Disse stod Foxan snällt som ett lamm och var inte ens brydd över det som just hade hänt. Fast Disse var inte heller så brydd, lite men inte mycket.
.
Det är läskigt när det händer olyckor som denna...
Men allt gick bra förutom att jag känner mig lite mörbultad och kommer få lite fina blåmärken och så men både jag och hästarna klarade oss bra och det är huvudsaken.
.
Jag och mamma for in till stan och åt middag hos Mikis och Pelle. Det blev carbonara - så otroligt gott!
Sen chillade vi lite innan det var dax att sätta sig i bilden och köra till I20 området.
Trots den lilla olyckan tidigare idag kände jag mig fortfarande peppad på att springa.
Vi värmde upp och sen gick startskottet!
Jävlar vad mycket folk det var, kändes som att man skulle bli ner sprungen.. men det blev vi som tur inte:)
Det gick mycket bra att springa för mig men jag tyckte synd om Mikis som fick kramp i hela magen efter bara el liten bit.. men hon var grymt duktig ändå som förtsatte springa trots smärtan. Jag är så stolt över min syster!
När det var ca 1 km kvar tappade jag bort Mikis och sprang då på i ett snabbare tempo och in på "upploppet" sprang jag om väldigt många, så jag känner mig nöjd över mig själv.
Jag är stolt och glad över att Mikis ens fick mig att vilja ställa upp.
-Tack syster! Nu siktar vi in oss på ett nytt mål:)
.
Jag hann aldrig se vilken tid jag gick i mål på men Mikis sprang på ca 30min och jag var några minuter snabbare. Skriver in resultatet när jag har kollat upp det (imorgon eller så för jag kommer inte in på hemsidan just nu).
Efter målgång fick jag en medalj, t-shirt, banan och vatten sen var det bara att leta reda på Krille som hade sprungit 10km istället för 5km som jag och Miksi sprang. När vi hade hittat Krille gick vi och hämtade ut våran picknick påse som man fick om man var ett lag för att sen vänta på att mamma och pappa skulle komma som gick 5km.
När alla var samlade for vi hem till Mikis och Pelle igen och fikade. -Mycket mysigt måste jag säga:)
.
Bilder kommer när jag antingen har fått dom från Mikis eller tagit dom från hennes blogg.
.
Nu ska jag sova, godnatt!
/Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0