Gårdagen

Orkade inte blogga igår men nu känner jag mig full av energi så nu kör vi!
Tänkte berätta lite om gårdagen.
Gick i skolan som vanligt på dagen och hade löpning på idrotten. 3,2km löpning stod framför mig. Jag tyckte det gick riktigt bra med tanke på att jag sprang själv och inte hade hjälp av någon dragkraft, mikis skulle ha varit med! Då skulle vi ha ägt ut alla ;) även fast det bara var jag och 2 till som sprang.
iaf.. Jag sprang 3,2km på 17 min vilket betydde att jag sänkte mitt personbästa med 4minuter!! Träningen börjar visa resultat.
Skolan flöt på fortsatt bra och jag slutade kvart i 3.
Tog bussen till Tomtebo och Mikis där jag hämtade lite saker inför balen som är imorgon -Spännande!
For sen och handlade lite med mamma och sen for vi hem.
Åt middag och sen gick jag ut till stallet och tog in Billy för att bege mig ut på en tur.
.
Mamma körde Billy och jag red barbacka på Jollan.
Billy blev en aning hingstig nu när Jollan var med men det gick ändå bra tillslut.
Jollan var huuuuuur pigg som helst! Vi skrittade bara men Jollan hade nog velat springa i full fart.
När vi kom tillbaka fick hästarna gå ut i hagen igen och så var det dax att ta in nästa gäng.
Jag körde då Foxie och tog Disse på släp.
Dom var båda avslappnade och hade spetsade öron.
Jag tog det bara lugnt eftersom Foxie inte har några skor fram just nu.
Vi mötte en traktor och det tyckte inte Disse om så mycket men allt gick bra.
Jag prövade att öka lite på en raksträcka på hemvägen och hon lyssnade otroligt bra och svarade på hjälperna. :)
Ska bli spännande nu att se om vi kommer med till Lilla Silverörnen som jag anmälde till igår -hoppas!!
-
Resten av kvällen gjorde jag inte så mycket mer än att packa klart allt som jag skulle ha med mig.
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0