Jag börjar känna pirret i magen

Hej sötnosar!
.
Just nu sitter jag inne och känner hur jag börjar få det där pirret i magen som jag får innan lopp.
Det kommer bli så spännande att se hur min fina lilla gumma kommer springa idag!
Jag ska snart bege mig ut till stallet och börja fixa men först ska jag försöka skriva lite till på den sista läxan jag har.
.
Igår hann jag aldrig skriva för jag satt med läxa hela kvällen.
Billy kastrerades ju igår som ni redan säkert vet. Allt gick bra och han var rejält vinglig på bena efteråt.. -stackan!
Jag tycker så synd om honom men det är för hans eget bästa!
igår red jag även Disse och mamma körde Foxan. Det belv ett lungöppnarpass. Hästarna var så sjukt grymma! Disse har aldrig gått bättre i sadel någon gång. Sprang som vinden, inte en enda galopp!!!! Det är de stunderna man blir riktigt glad och stolt över sina små älsklingar, när man sen framsteg. (haha och annars också, men det blir som extra)
Foxan var sjukt pigg och låg på riktigt mycket, mamma hade svårt att hålla henne vissa bitar.
Vi skulle ju inte köra slut på dem men en sträcka ökade vi på och då gick det undan:)
Jag älskar när hästarna ser pigga ut och går med spetsade öron.
Resten utav kvällen spenderades som sagt med läxan. Skrev 1108ord så jag hoppas verkligen det blir bra nu för annars blir jag lite ledsen..
.
Idag var även det dax för Billys första tur efter kastreringen.
Jag tycker verkligen synd om honom eftersom han ska ut och springa 2 gånger per dag i minst 30min. Men det är för hans bästa! så jag får försöka tänka positivt.
Han var riktigt fin lillgubben:)
Han sprang på riktigt bra för att vara honom. -Roligt!!!!
Han sprang med spetsade öron och sprang även och lyssnade på när jag satt och pratade med honom och min älskling.
Jag tror han kommer kunna bli något speciellt med mer träning och rutin.
Mitt mål med honom är att han ska komma till start nästa år.
Dock finns det ett problem... jag måste hitta en kusk till honom. Någon som vet av någon bra shettiskusk i Umeå-Skellefteå området så säg till! :)
.
Ikväll ska han få springa med Disse så han slipper vara ensam:)
Skriver mer sen.
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0