känner mig så dålig..

Hej och förlåt!
Förlåt för att jag har varit sjukt dålig på att uppdatera.. det har som bara inte funnits tid eller ork men jag ska försöka hitta både tiden och orken nu igen! :)
.
Kan berätta lite om i söndags då det nämligen var årsdebut för mig och mina små älsklingar.
Disse blev 4 och sänkte hela 5 sekunder!! så jag är riktigt stolt över han. Jag är vet att han hade kunnat sänka ännu mer och plockat in mer till en bättre placering men eftersom han hade 2 diskningar på rad så ville jag köra safe med honom så att han inte skulle bli för hetsig och behöva kvala om. Man jag är som sagt nöjd och nu som 8-åring verkar han äntligen förstå vad det hela går ut på :)
Foxan blev tyvärr oplcerad men jag är ändå väldigt nöjd!
Det var våran första start tillsammans, många hästar med och mycket tillägg. vi hann helt enkelt inte fram plus att det gick fort i täten. Jag är sjukt nöjd ändå eftersom hon gick bara 4 sekunder över sitt rekord. :)
Nu är vi verkligen redo för sommarens alla tävlingar!
Vi börjar redna ladda on inför den 13/5 då det förhoppningsvis bär av mot östersund.
.
Bilder ifrån tävlingen kommer upp på bloggen inom kort:)
.
Idag körde jag Foxan och hade Disse på släp. Det blev lite intervall körning. Båda var pigga men Disse var ett monster på hemvägen.... Ingen dag är den andra lik med mina små knäppisar.
Jag och Billy har också varit riktigt duktiga! Gick en promenad på 4km och han har en massa energi i kroppens som bara vill ut så nu bilr det att börja jobba mer med honom.
.
Kan även passa på att säga att jag har fått en ny praktikplats vilket känns roligt. Lite nervöst eftersom jag kommer känna mig väldigt ur form de första dagarna med tanke på att jag inte har haft en praktikplats på ganska länge nu. Men de ska nog gå bra ändå:)
.
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0