körtur med Frida

Som ni redan vet så körde jag och frida med varandra idag.
Jag körde Disse och hade lillgumman påsläp idag igen eftersom Rackarn och Disse går ungefär samma tider hemma på träning.
Han var iaf väldigt lung och fin idag, nästan lite lat när vi värmde men på hemvägen blev han som en raket. Jag satt och körde på långa tömmar medans frida satt och höll igen sin häst.
Förut var Disse sån också, att oavsett vilket temop vi körde i fick jag ligga raklång aom honom men nu med tiden så har han börjat bli mer lugn och avslappnad -underbart!
Vi tänkte köra intervaller med hjälp av vägsidostolparna (orange med reflex) men eftersom nästan alla var ner plockade så blev det lite svårt, haha. Men det gick ganska bra ändå :)
Vägen var väldigt gropig och det hatar Disse då han gärna vill hoppa över alla och när han gör det har han inte kontroll på sina små ben... Men det gick ganska bra ändå blev någon galopp pga det men jag är nöjd ändå.
Nu laddar vi för fult inför söndag.
.
Nu ska jag krypa ner i sängen och webba med min älskling<3
Imorgon bär det av till min nya praktikplats. känner mig nervös men det ska nog gå bra:)
.
Godnatt alla fina läsare
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0