Mer om dagen

Tänkte jag kunde berätta lite mer om själva dagen.
Den största delen av dagen har familjen fixat med ved.
Lite små träd har kapats, en ny "vedbacke" har fixats och slutligen blev det att klyva lite ved till den nya backen.
Jasper har varit som på moln. Han har fått köra både grävmaskinen och traktorn! Ojojoj vad han går och pratar och är glad när han får hålla på med det.
Ibland får jag sjuka "olycks- tankar/syner" och det fick jag idag när vi höll på att klyva veden. Jag fick upp en bild i mitt huvud om "tänk om nån råkade fara in med handen eller armen i klyven och få den avklyvd." det är verkligen inte roligt när detta händer för jag kan inte sluta tänka på det och då blir jag rädd...
USCH OCH FY!
.
Jag personligen tycker inte om vedarbete men hjälpte till så gott jag kunde. Var även nanny så det underlättade lite, även om det inte alltid är lätt att ta hand om barn.
.
Vädret har verkligen varit hur sjukt som helst idag!
Först är det sol och fint väder men plötsligt så kommer det en massa mörka moln och börjar blåsa som bara den, stundern efter det börjar det hagla för att sedan börja regna. inte nog med att vi har haft alla väderlag idag det har även varit en mix av allt tillsammans. Så sjukt att det kan vara strålnade sol men ändå hagla/regna hur mycket som helst..
Ge mig sommmar nu!
.
Det blev en riktig söndagstur idag med hästarna -Mysigt!
Det blev ca 1 timmes skritt och sen ca 30 min trav i blandat tempo.
Jag fick med mamma ut så jag red Disse och mamma körde Foxan. Hästarna var mycket pigga och glada. På slutet fick de speeda lite och oj så stolt jag blev över Disse! Fast han hade sin tjock-klump till matte på ryggen sprang han på i ett riktig bra tempo!!!! och han höll sig i trav!
Jag har sagt det förut men jag säger det igen, nu som 8-åring börjar han fatta vad det hela går ut på! och det gör mig så glad.
Båtsman fick också följa med ut och springa. Foxan har blivit så otroligt mycket bättre när det gäller hundarna, man blir som glad. :')
.
Nu ska jag duscha sen göra klart en läxa och efter det krypa ner i sängen.
.
Hur säger man till någon som betyder allt för en att man blev väldigt ledsen och besviken på den då allt man ville var att höra dens ljuva röst?...
.
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0