Hästägare!

Jajamen nu har jag äntligen fått köpa min Ralle! Känns fantastiskt kul, har ju haft honom i snart ett år men ändå, nu är han min på riktigt:) Tog ett tag att bestämma mig då det inte bara har gått som en dans på rosor hela vägen.. Först och främst när han kom så var han helt hopplös att ha o göra med, väldigt snäll men stod inte stilla och ville bita och busa hela tiden. Sen med körningen så har han varit hur lat som helst och ingen trodde på honom. Rebecca liksom vägrade köra honom för att han var så dryg. I vintras var han i en period då han bara stannade och stod. Hur mycket man än drev så gick han inte ett steg så då gjorde ja så en gång att jag lät honom stå stilla som han ville. Där stod han i 30 minuter och backade o gick lite då och då men framåt gick de inte.Tillslut gick han framåt hela passet och efter den gången så har han aldrig stannat igen!
 
Första gången vi klockade honom gick han en bra bit över 3 minuter, kung vilket framtidshopp kände jag.. I april gjorde vi första "snabbjobbet" och de slutade på 2.57. Efter de så fick vi börja köra på Ingemars bana i Ratu vilket har gjort de väldigt enkelt för oss att se hans utveckling. Där är också ett bra underlag så vi har kört mycket intervaller och fartlekar och sånt där. Efter några veckor var det som att poletten trillade ner mer och mer och i början av juli anmälde jag honom till kval. Då kvalade han på 2.42 helt ensam lilla gubben! Och nu, nu har han ju gått 2.23 ungefär. Så han sänkte ju nästan 20 sekunder på en månad. Nu går han bara bättre och bättre så det känns super! Klart jag är förberedd på motgångar när de har gått så fort fram men just nu känns de väldigt bra:) Nu är han också snäll i all hantering och står som ett ljus för de mesta, han behövde liksom ett år på sig att mogna lilla fjanten:) 
 
Nu satsar vi iallafall på hästägarkannan på solänget den 20. Då ska förmodligen Rackarn ut i samma lopp så det kommer bli riktigt spännande!
 
 
/Frida

Kommentarer
Postat av: Hannah

sv; jaha okej:)

2012-09-06 @ 22:04:32
URL: http://travhobby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0