Liten fundering

Sitter och kollar startlistorna till Bergsåker. Tycker det blir så himla konstiga lopp när man bara kör med pengahandikapp. Liksom ska en som har gått 3.16 stå på samma volt som en som gått 3.05? Det är ju precis så det blir ifall man gör så. Visst i många fall kan det bli jämna lopp och så men de blir ju helt ovesäntligt om två som har samma rekord ska stå 60m ifrån varandra? Hade jag startat med Ralle på Bergsåker tillexempel så hade jag ju tjänat jätte mycket eftersom han har lite pengar och ett ganska snabbt rekord. Det gynnar några hästar samtidigt missgynnar andra. Varför inte försöka göra det så jämnt som möjligt istället? Jag förstår inte riktigt poängen så om nån vet den så får den ju gärna tala om den för mig:) Försöker man likna stortravet så lyckas man inte med det..
 
Kika själv, ska det verkligen se ut såhär tillexempel?:) I samma lopp är de en som gått 16 och en som gått 05 på samma volt.
 
 
/Frida

Kommentarer
Postat av: Stina

Jo jag håller med dig.

Svar: Ja visst är de konstigt..
Alexandra & Frida

2012-09-03 @ 21:39:52
URL: http://kallblodsflickan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0