Dag1. Presentation om mig och mina hästar

Jag heter Alexandra Gustavsson och är 19år. Jag går sista året på byggprogrammet. Hästarna är en väldigt stor del av mitt liv men utöver det så har jag en underbar pojkvän och jag tycker även om att fotografera och har för tillfället en Mikon D40. Det bästa inom travvärlden tycker jag är monté och det är en sak jag verkligen brinner för!
 
Det har kommit och gått ett par hästar genom åren för mig och just nu har jag fem stycken fördelat på tre russ och två shettisar, varav fyra står hemma på gården. 
Dar´s Foxtrot är min Prinsessa och hon är även den snabaste i stallet. Hon är den ärligaste häst jag någonsin mött och har en otrolig vinnarskalle! Däremot gillar hon inte när man drar bukgjorden och det visar hon tydligt med att bita rakt ut i luften så att det smäller om tänderna. Hon är även väldigt fin av sig när det gäller att gå i vattenpölar och annat förutom när det kommer till hennes svans.. den skitar hon ner på tre sekunder!
 
Jollina Roll är mammas lilla bebis och jag får inte säga något dumt om henne. Hon är den som har bott hos oss längst just nu och hon är så otroligt gosig och lägger ofta huvudet på ens axel. Hon har varit borta från tävlandet i ett år och nu hoppas vi komma tillbaka starkare än någonsin! 
 
Umetrollets Desoto är stallets monster. Det finns not inte en tokigare häst än han! Han kan springa och har det i sig men han har inte riktigt förstått det själv än, men vi kämpar på varje dag. För vem vill glida runt på en räkmacka? Han ÄLSKAR godis och skulle kunna göra vad som helst för en liten bit. 
 
Umetrollets Billy är stallets sötnos som äntligen ska få pröva lyckan runt om på landets travanor. Dock inte med Tuva eller Ella utan med en tjej som heter Emilia. Han är en liten prick som tor han är minst lika stor som russen. Han gnäggar alltid när man kommer in till stallet och även han tar gärna en godisbit om han får. 
 
Vitamin är världens snyggaste som jag hoppas kommer bli godkänd någon gång i framtiden. Med hans långa man och hans ovanliga färg är det inte många som inte lägger märke till honom. På tävlingsbanorna visar han gärna upp sig och man hör långa vägar vart han är med hans gnäggande. Men springa har han visat att han ändå kan!
/Alexandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0