Hur gick provloppet den 6/4

Hej kära läsare!
 
Jag kom på att jag aldrig skrev om hur provloppet gick den 6 april och eftersom jag har lite tid över tänkte jag passa på och skriva om det nu.
Jag hade med mig Jollan och Disse och det var totalt 7 hästar med. Det skulle inte gå nå fort eftersom vi hade orutinerade hästar med men Jollan var pigg och drog direkt iväg i ledningen och fick en häst utvändigt om sig och lag la mig i rygg på Jollan med Disse. Sen fick jag vara som en medlare hela loppet och säga till mamma vart dom andra hästarna låg eftersom vi skulle köra i klunga i ca 1500m. Det var lättare sagt än gjort! Vi höll in våra hästar så gott det gick och med facit i hand skulle dom snabbare hästarna ha startat från tillägg! 
För hur kul är det att hålla igen en häst så att den knapt joggar när man ändå är på banan? Jag tycker iaf inte det menmen det gick som det gick och jag tycker det var riktigt kul att vi ponnykuskar kunde samlas en dag för att köra provlopp eftersom det verkligen behövs! 
Mamma ledde som sagt från start till mål och jag hamnade på en tredjeplats om man ska räkna. 
Det var verligen kul att se mamma köra för hon var så sjuuuuukt nervös innan och efter när hon hade "vunnit" var hon otroligt glad! 
Sluttiden tror jag landade på 2.50 så mina hästar var typ uppvärmda efter loppet men jag nöjde mig ändå.
 
Slutligen, till nästa gång bör vi stå från olika distanser om det är en stor skillnad på rekorden. :)

Juste jag har tyvärr inga bilder från provloppet.. :(
/Alexandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0