Jag blir gaaaaaalen!

Jollina är en häst som kan driva mig till vansinne! 
Hon har nämligen en benägenhet att lägga tungan över bettet och om hon då börjar galoppera kan man vissa gånger inte få stopp på henne men utöver det märker man inte att hon lägger tungan över bettet. Men iaf så har jag prövat en svart flärp som man sätter på bettet för att förhindra att hon ska lägga över bettet men hon lyckas ändå...
Jag har provat att använda en bettlyftare för att se om det hjälper med att få upp bettet en aning men icket hon lyckas ändå. Sen har jag provat en tungfelssticka och det funkade riktigt bra! Så jag var jättenöjd bara det att efter tre körturer lyckades hon komma på ett sätt att ändå få tungan över... och sen har jag även testat tungband men det tucker hon inte om och med det förra tungbandets som jag hade började hon blöda ur munnen med och det vill jag ju absolut inte så jag vet snart inte vad jag ska ta mig till... 
Behöver verkligen alla tips jag kan få! 
Nu ska jag pröva ett tungband som det sägs ska vara extra mjukt ifall det förra var för strävt. Jag hoppas verkligen att jag ska hitta en lösning snart! 
Min knäppa lilla häst!  Lägg gärna märke till tungan..:P
 
/Alexandra

Kommentarer
Postat av: Linn

Har du låtit någon hästtandläkare titta i munnen? :)

2013-04-07 @ 14:56:26
URL: http://rebelions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0