Oväntat besök

Hellu!

Jag skulle gå ut till hästarna för att ge dom mer mat och då får jag syn på en häst utanför hagen, jag trodde jag bara såg fel så jag tittar en gång till och mycket riktigt där står inte bara en häst utan två.
Gick ut och fram till dom två dyblöta hästarna och inser att det är ralle och rackarn, alltså Frida och Rebeckas hästar som har kommit på besök. Mina älsklingar tyckte nog inte det var så värst roligt för disse stod och vaktade flocken.
Tog in r&r i stallet och gav dom en tuss Hö. Frida skulle komma o hämta dom när hon kommer hem från skolan.
Får se om jag o mamma tar en promenad och ledare hem dom ist för dom är inte helt lugna och det är ju förståeligt när dom kommer till ett främmande stall.
Frågan är bara om jag orkar gå eftersom jag har feber o en hals som inte alls vill..



Uppdatering: R&R var oroliga i stallet så jag klädde på mig så gott det gick och beslöt mig för att gå. Det började inte så bra då Rackarn fick för sig att han inte skulle gå ifrån Foxan o sparkade mamma ordentligt, som tur är inget brutet men det blir nog ett par fiiiina blåmärken. Jag tog Ralle och skulle börja gå men han ville inte lämna sin kompis så han tvärvände och slet nästan av min arm..
Men tillslut kunde jag börja gå med dom båda busarna i regnet, mamma körde bakom med bilen så att jag skulle ha en varm bil att kliva in i sen och det är jag tacksam för! 
Jag kan säga att det inte var så jävla skönt att gå i regnet med feber menmen det är smällar man får ta ibland. Hoppas bara jag inte blir mer sjuk för jag har en full helg som väntar på mig. 
Vi ställde in dom i deras boxar, gav dom hö och hede på dom täcken eftersom dom var så blöta o frusna. 

Nu när vi kom hem var det bara att laga hagen eftersom dom hade varit på den och slitit av trådar o så. Tur att dom inte hade tagit sig in för då vet man aldrig vad som hade hänt.

/Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0