Underbar seger

Var i Skellefteå igår och årsdebuterade med Ralle. Långhårig, tjock och hade brodden kvar så hade inte särskilt höga förväntningar som ni kan förstå. Värmingen kändes bra men han var lat så satte på honom ett helstängt när det var lopp! Det blev en omstart men sen gick han iväg bra, det var 40m till nästa häst så han sprang alltså ensam hela loppet och det tyckte han inte var kul, han har ju knappt tränat ensam nån gång.. I vilket fall som helst gick det inte så fort och på upploppet så kom det hästar på båda sidorna om honom för Skellefteå har ju open stretch. Höll undan med en hals så det var jävligt tur;)
 
Måste iallafall komma på några sätt att få honom mer taggad, med tanke på hans bakgrund vill jag samtidigt vara otroligt försiktig med honom.. Efter loppet var han mycket mindre svettig än han brukar vara efter ett träningspass. Aja, vet iallafall att det blir bättre när han springer tillsammans med någon! Nu har jag anmält till Umåker o där blir de åka av hoppas jag;)
 
Min älskade finaste stjärna
 
 
/Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0