Beslutsångest till tusen.

Hej på er!

Är i Skellefteå hos min kära syster.❤ Försöker sova men dum som jag var kollade jag snabbt igenom april-propparna och nu snurrar en massa tankar runt i huvudet på mig.. Såg att Umåker har sin första heldag den 28/4 och det har även Gävle. Gävle har en montéProp det har inte Umåker. Så hur ska jag göra? Jag har ju sagt till mig själv att det här året ska bli mitt och foxans monteår men samtidigt är det långt till Gävle för ett lopp med en häst..
Hur som helst så lutar det åt Umåker där jag nog kan anmäla iaf två av tre hästar men det är förutsatt att alla känns redo för start.
Men jag blir så arg på Umåker / proppskrivaren som inte skriver ut nå montélopp i norr visst det är bara april men för oss som vill satsa då?
Söderöver fanns det iaf några montéproppar men inte en enda i norr om man bortser från gävle. Vi får ju en usel uppladdning..!
Lika så med snabbloppshästarna där finns det endast 4- 1.58, 2- 1.51 och 1- 1.55 (?)
Hur bra uppladdning får dom med tanke på att elitloppet är i maj..?
Blir så jävla less!
Vad hände med att sällskapen ska få vara med och bestämma propparna?

Släng gärna iväg en kommentar av vad ni tycker om propparna eller hur ni hade tänkt/gjort om ni hade råkat ut för samma sak. Propparna finns för tillfället bara under stortravets proppar. Länk -->
https://www.travsport.se/polopoly_fs/1.272574!/menu/standard/file/aprilproppen_webben.pdf
På sidan 53 börjar ponny propparna om jag inte minns fel:)

Förlåt för argt och en aning rörigt inlägg men var bara tvungen att skriva av mig lite.. Nu ska jag försöka styra tankarna åt sidan och få en god natts sömn.
Imorgon väntas bus med två underbara trollungar innan jag far hem till mina fyrbenta älsklingar.
Godnatt på er alla:)
/Alexandra


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har en lite fråga angående monté,är inte de till för,travare som inte räcker till i loppen ?och jag tycker inte att hästar som är slut på ska tävla i huvudtaget .så de kanske är bra att det blir färre montélopp. Eller är det bara i stortravet?

2013-02-23 @ 20:32:39
Postat av: Anna

det är så sjukt att vi inte ska få ha nått montélopp, de som skriver proparna anser typ att det är för få startande ekipage här uppe :( är ju inte vi som gör dom längre och då blir det svårt att få det som man vill :(

2013-02-23 @ 20:50:05
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0