Gårdagen

Hann aldrig skriva om turen igår..
Igår blev det en specialare med hästarna. Jag körde Jollan o hade D och F på släp.
Jag körde Jollan med tungband för hon har blivit så otroligt jobbig att ta ner ifrån galopp nu på senaste tiden för så fort man tränsar henne lägger hon tungan över bettet.. Iaf så satt jag på henne tungbandet och hon blev verkligen inte nöjd.. Så när jag skulle tränas henne hade hon lirkat sig ur tungbandet så det var bara att göra om och på tredje försöket så satt det utan att hon fick loss det.
Hon sprang på riktigt bra med det och lyssnade tusen gånger bättre förutom när hon fick nå dampryck o började skaka på huvudet som bara den.. Men hon får helt enkelt börja vänja sig igen och så hoppas jag att hennes ryck ska sluta annars måste jag kanske pröva nå annat..
Jag har prövat en sån där svart gummitunga som man sätter på bettet men de funkar inte på henne.. Så jag kanske måste köpa en tungfelssticka o se om den är bättre. Däremot har jag inga tidigare erfarenheter av dom..
Någon som känner till tungfelsstickor och vet om dom fungerar som dom ska?
Eller kanske har något annat tips vad man kan göra med en häst som lägger tungan över bettet direkt?

Det blev en lugn tur där dom bara fick springa av sig lite energi och jag tror det uppskattades väldigt mycket:)

Bjuder på en bild på min bebis❤

 
/Alexandra


Kommentarer
Postat av: Anna

På ponnysarna tycker jag personligen att det kan bli lite väl mycket skrot i deras munnar när de är så små.. Vi har tungfelsticka på två av travskolans eftersom barnen ska få det lite enklare. Det går bra i träning men skulle nog ha tungband vid snabbjobb/tävling då det blir smidigare :)
Det är vad jag tycker om tungfelstickorna iaf!

2013-02-04 @ 22:24:13
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0