Kommentarer

Hej!
 
Det har kommit in lite kommentarer här på bloggen som jag tänkte svara på.
 
Anonym: Där tycker jag inte riktigt att du har rätt. Monté är inte till för dom som är skadade eller inte räcker till i sulkyloppen utan det är till för dom som helt enkelt presterar bättre i monté än i sulkylopp. Ta bara Foxan som ett exempel. Hon går bra i Sulkyloppen men hon får inte ut sitt baksteg ordentligt i vagnen därav att jag tävlar henne i monté för hon tycker det är roligare och slipper på så vis vagnen. Samma sak gäller ju alla andra typer av hästsporter. Bara för att en häst inte tycker om att hoppa blir den inte automatiskt en dressyrhäst. Utan det är ju hur hästen är som individ och vad den trivs bäst med.
Jag vill att montén ska utvecklas ännu mer här i Sverige för jag tror på montén. Däremot har montén sina brister men jag anser verkligen inte att det är en sport som man använder sig av med skadade/trötta hästar. :)
 
Gun: Hej! Jag brukar försöka skriva om personerna som hjälper mig runtomkring men vill du läsa mer om det så ska jag försöka bli bättre på att nämna dom. :)
 
Hanna: Nu fårstår jag inte riktigt vart du fick din tanke ifrån men visst kan jag hålla med dig om att det finns nötter till personer som bara tänker på pengarna och inte djuret i sig och då kan det säkert bli som du skriver, däremot tror inte jag att det är så vanligt. Jag personligen tänker verkligen inte så! Och framförallt tror jag inte detta förekommer ofta inom ponnytravet eftersom det inte finns några pengar att tjäna utan att man tävlar för att man tycker det är roligt och gemenkapen är otrolig. 
 
Jättekul att ni tar er tiden att kommentera så fortsätt så! 
Finns det något ni skulle vilja läsa mer/mindre om på bloggen så släng iväg en kommentar:D
/Alexandra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0