Sällskaaaaap!

Hej!
Förlåt för inte blogg frånvaro men jag har inte riktigt orkat.. Men nu tar jag nya tag igen!
I Tisdags körde jag iaf med Frida. Vi körde två svängar. Den första svängen körde jag Disse o Frida ralle. Han (Disse) var riktigt pigg från början så jag trodde att det skulle bli en mardrömstur men efter ett tag lugnade han ner sig och sprang på bra. Däremot blev han väldigt pigg igen på hemvägen när vi ökade temopt och sprang med sitt spända steg och hetsade upp sig.. Men over all så skötte han sig bra min lilla tjockis.
 
Sen var det bara att byta hästar så andra turen körde jag Jollan och tog Foxiee på släp medan Frida körde Rackarn. Jollan var pigg men inte för pigg utan lagom. Även denna gång ökade vi på hemvägen och då backade jag bak med Jollan så att hon skulle få springa ikapp och det skötte hon jättebra men när hon kom ikapp så ville hon inte gå undan utan höll sig snett framför rackarn men det kan ju bero på att han är hingst o hon är som hon är... Iaf så var Foxie hur j'vla pigg som helst så hon satt sig nästan i vagnen med mig kändes det som.. nä men hon hade sitt huvud i mitt knä, sötnosen!
/Alexandra
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0