Svar på frågestunden

Här kommer mina svar på frågestunden :)
 
Anna:  http://stallnorm.blogg.se/
Vad är det bästa med hästar och travsporten?
~ Känslan, gemenskapen och de underbara djuren. 
 
Vad fick dig att börja med trav? 
~ Två utav mina syskon föll på så jag föll bara in i det hela. Mamma var även travskoleledare så jag följde med så ofta jag kunde och sen blev jag fast.
 
Vilken är den mest minnesvärda ponny/häst som du ägt/känt? 
~ Det är en väldigt svår fråga för alla hästar sätter sina spår. Inte alltid positiva spår men... Jag kan inte bara säga en häst utan jag är tråkig nog att säga alla mina hästar för dom alla har bidragit till något som är speciellt. 
 
Vilken är din favoritmusik? 
~ Jag är verkligen en allätare när det kommer till musik och jag lyssnar nästan på allt.
 
Favorit låt, Artist och Grupp? 
~ Just nu är det Bulletproof med La Roux
Shm är ju bara så bra men tyvärr har dom ju valt att gå egna vägar och på sätt o vis tror jag det är bra.
 
Favorit ras? 
~ Måste nog säga Gotlandsruss. Dom är så mysiga och går att ha till precis allt!
 
Vad använder du för kamera?
~ Just nu använder jag mig av en Nikon D40 men jag vill förnya mig:) och Mobilkameran.
 
Intressen utom hästar? 
~ Jag tycker om fotografering men suger på det.. :(
 
Matilda:  http://skogsrusset.blogg.se
Varför började du blogga? 
~ Jag hade en blogg tidigare som jag hade mest för att skriva av mig om allt och inget men sen fick jag en idé om att jag vill starta en hästblogg så jag kan läsa om alla fram- och motgångar jag möter. Däremot är jag för feg för att ha en själv så därför frågade jag Frida om inte vi kunde stara en tillsammans eftersom vi ändå bor så nära varandra.
 
Favorit kusk och tränarna? 
~ Jag har en verkligen favorit kusk och har haft det väldigt länge och det är Erik Alielsson men på sista tiden har jag börjat tycka om Björn Goop mer och mer. Favorit tränare är Stefan Melander och Jennie Mood.

Om du skulle få chansen att sommarjobba i ett stort stall, vilket stall skulle du då valt? 
~ Oj en till svår fråga! 
Om jag fick välja helt fritt skulle det antingen blivit ett stall där montén står i fokus typ Linda Hedin eller ett stall med fokus på unghästar typ Team Oscarsson eller hos Lutfi Kolgjini.
 
Anna:  http://ponnytravarnas.blogg.se 
Vad är målet med era hästar iår? 
Det största målet med hästarna är att dom ska hålla sig hela, fina och fräscha och tycka det är roligt att tävla. Men sen finns det alltid andra små mål/ drömmar. Så jag tänkte dela med mig av varje hästs mål.
Med Foxan är vårta största mål att vi ska ta oss till MontéSM, med Jollan vill jag mest bara att hon ska göra en bra comeback, med Disse har jag som mål att han ska bli lugnare, tryggare och säkrare på banan och vid tävling och med mig själv vill jag få en bättre montésits. 
 
Ser ni upp till någon inom travet, isf vem? 
~ Förutom mina favorit kuskar/tränare så ser upp till familjen Mood eftersom dom är så otroligt starka och fortsätter kämpa oavsett alla tragiska saker som hänt runtomkring dom.. och som tyvärr aldrig verkar få ett slut. 
 
On ni inte höll på med hästar, vad tror ni att ni skulle göra då? 
~ Jadu.. Det är så mycket svårare att svara på än vad man kan tro eftersom jag alltid har hållt på med hästar. Men när jag skulle tro att jag skulle varit mer engagerad i fotografering och kanske spelat fotboll eller nån annan typ av bollsport.
 
Vad har ni för favoritbana? 
~ Det finns några banor som jag år efter år besöker och den mysigaste banan jag vet är nog Hoting. Stämningen, bryggan för hästarna och tro det eller ej knotten (småmyggor) är acceptabla. En annan favorit bana är Östersund  och Lillåkra.
 
Vad är det bästa med era hästar? 
~ Det måste vara att dom är så speciella och ingen är den andra lik.
Foxan är det absolut ärligaste hästen jag någonsin mött medan Disse är världesn godisgris men man kan inte annat än le åt honom, Jollan är så underbart fin och snäll, hennes utstrålning är helt otrolig och Billy är så liten och söt så man bara vill äta upp honom!
 
Reb:D:
Om ni skulle ha ett föl, vilken hingst skulle ni då vilja ha som pappa? Varför? 
~ Jag har några favorit hingstar och det är Tyson II, Gumino och Zlatan Nick. Och så självklart Disse om han fortfarande hade varit hingst.
Tyson II är en av dom bästa hingstarna och har lämnat otroligt fina föl så det skulle vara en dröm att få betäcka honom med någon av mina. Samma sak med  Gumino även om hans avkommor inte alls har kommit lika långt så är det ändå han som har det svenska rekordet på otroliga 1.36,1! Zlatan Nick är en hingst som tyvärr inte är godkänd än men jag tror att han och Foxan skulle passa bra ihop.
 
Sofia Jacobsson: 
hej hej!
Jag undrar om man måste fråga saker om hästar? och annars undrar jag om ni har något favorit fotbollslag? =D 
~ Självklart måste man inte fråga hästrelaterade frågor utan man kan fråga vad som helst:)
Jag har två favorit fotbollslag och det är FC Barcelona och West Ham United. 
 
Hur långa är era hästar i mankhöjd? :) 
Foxan är slutmätt till 129,0cm
Jollan är slutmätt till 123,2cm
Disse är slutmätt till 124,3cm
Billy skulle jag tro är kring 100cm +/- någon cm.
 
Hannah:  http://travhobby.blogg.se
Hur brukar ni lägga upp träningen av era hästar? 
~ Jag brukar försöka lägga upp träningen utifrån hästarna som individer och beroende på hur resten av mitt liv ser ut med skola osv. Det viktigaste för mig är att hästarna ska tycka det är roligt att träna och tävla samt att dom ska vara friska och fräscha så att dom håller länge.
 
Hur länge har ni tänkt fortsätta med ponnysar? 
~ Det är svårt att svara på men just nu vill jag fortsätta så länge som möjligt men jag har ingen aning om vad som händer i framtiden.
 
Har ni tänkt gå över på storhäst? 
~ Jag är sugen men jag vet inte.. Allt beror på hur det blir i framtiden. Men än så länge trivs jag med hästarna men visst det skulle vara roligt att sen någon gång stasa rejält på montén eftersom jag brinner så otroligt mycket för det.
 
Sandra:  http://www.sandrabygden.blogg.se 
Har ni något speciellt minne med hästarna, något som betyder extra mycket? 
Det finns så otroligt många minnen, vissa betyder självklart mer än andra och vissa är större än andra men jag kan ta ut några minnen som jag kommer på just nu. 
De galna stunderna jag och Johanna hade ute i hagen med shettisarna då vi lekte Ronja Rövardotter.
Första gången jag såg Foxan och jag visste att det var hon eller ingen.
Min och Orkens montéseger på solänget med bruten tumme och allt gick han som en klocka, min fina trogna springare. Gången jag red ponnygalopp med Domill värmer också extra mycket.
 
Vad har ni för mål med hästarna under 2013? 
~ Det största målet med hästarna är att dom ska hålla sig hela, fina och fräscha och tycka det är roligt att tävla. Men sen finns det alltid andra små mål/ drömmar. Så jag tänkte dela med mig av varje hästs mål.
Med Foxan är vårta största mål att vi ska ta oss till MontéSM, med Jollan vill jag mest bara att hon ska göra en bra comeback, med Disse har jag som mål att han ska bli lugnare, tryggare och säkrare på banan och vid tävling och med mig själv vill jag få en bättre montésits. 
 
Jag hoppas det var svar nog på alla era frågor och om inte är det bara att fråga igen! 
Jag vill även passa på att tacka er alla som har frågat:)
 
/Alexnadra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0