Älgsafari

Hej! Bloggade inte något igår eftersom jag helt enkelt inte hade tid. Dissinlägget har inte heller kommit så det får bli imorgon eller något för nu orkar jag inte haha. Eftersom skolan börjar imorgon så gällde det att stiga upp tidigt idag och det blev kl 10 så inte så himla tidigt. Då for jag och Rebecca ut och körde iallafall. Det var helt tyst och lugnt, verkligen jätteskönt:) Hästarna var pigga och glada och vi kunde köra på landsvägen utan problem. Älskar att göra det på vintern, bra underlag och brett, gäller bara att lägga sig bakom varandra i kurvorna ifall de kommer en bil för de hade inte vart roligt att krocka då!! 
 
Tränade lite tempoökningar och sånt och sånt blir Ralle lite taggad av men de är bara roligt! Måste också berätta om värsta hjärtattacktillståndet jag och Becca hamnade i. Vi kom körande bredvid varann sen börjar Rackarn höja huvudet och vilja springa utåt och då kolla jag till höger in på en liten väg och vad står där? Jo, tre älgar typ 10m bort och bara glor. Skrek till Becca ba: Ahhhhh kolla, panik, kolla shit! Becca kolla dit: shit! Ökade farten och for därifrån. Usch får alltid tanken att dom kommer jaga en, inte så stor chans men ändå:( Aja Ralle märkte dom typ inte och Rackarn reagerade ju bara lite, dom kanske är så vana att dom traskar runt hagen så dom inte bryr sig;) Annars ska det väl vara de djuret hästarna är mest rädda för? 
 
Kan ju passa på att berätta om en till älgincident. Jag, Sandra och Rebecca var ute och körde på rad på en smal väg efter varandra. Jag körde Ralle först och vips springer det upp en älg över vägen precis framför Ralle. Ralle får panik och tvärstannar, jag flyger fram och slår knäet och åker nästan ur vagnen, Putte springer rakt in i mig och Rackarn rakt in i Putte. Något överraskande, hatar när man får så där smått panik! Även om älgar inte är farliga så får ja rysningar direkt jag ser en, don´t know why! Aja shit happens, spännande ändå;)
 
Har ni mött älgar med era hästar och hur reagerade dom i så fall?:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0