Billy med stort B

Hej alla glada!
Har haft födelsedags fika idag så då kom Pontus, tuva, Ella och min lillkusin Maja och alla dom ville självklart både rida och köra så det fick det bli.
Barnen är så duktiga o sköter sig så bra i stallet.
Sen när dom väl börja rida är dom duktiga och väntar på sin tur utan en massa tjat -gullungar!
Efter att alla hade ridit två gånger var på Billy var det bara att ta av sadeln och ta på selen för att fara ut på en sväng. Återigen var dom duktiga och körde helt själv men på hemvägen började dom frysa så då fick jag köra och då fil det fort:))

Det är roligt att höra att både Ella och Tuva vill fortsätta med hästar, trav och travskolan men det är så synd att inte vissa föräldrar vill samma sak... Men vi ser väl hur det blir med den saken..:)

Nästan hela familjen for sen ut och åt på Kina och Gud vad jag blev mätt. Nästan för mätt.. Så nu blir det hårdträning!!

Jag tänkte även fars ut med mina andra tjockisar idag men ändrade mig och istället så rakade jag Foxan så nu är hon en nakenfiiiiiiiis:)

Hur gör ni när ni rakar era hästar?
Lämnar ni benen eller inte?
Rakar ni huvudet eller inte?
Eller rakar ni dom inte alls? :)
/Alexandra


Kommentarer
Postat av: Anna

Det beror lite på vilken häst det är, Mange klipper jag hela honom inkl. huvud och ben och det är för att jag känner honom och vet att det går utan att han blir rädd. Är så rädd att man hinner klippa halva huvudet och tre ben och sen går det inte mer. ;)

Därför så klipper jag halva huvudet och ner till knäna respektive haserna på de hästarna jag inte känner eller som tycker att det är läskigt :D

2013-01-20 @ 23:30:47
URL: http://ponnytravarnas.blogg.se
Postat av: Thelma

På Turbo lämnar vi alltid kvar huvudet, och hela benen :)

2013-01-21 @ 23:23:25
URL: http://allroundekipage.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0