mycket att berätta

Hej!
Nu har jag mycket att berätta för er.
 
Måndag: Jag fick upp strax innan 5 för att följa med mamma på jobbet för att hålla henne sällskap.
Hon hade bara en tur så vi var hemma igen vid 10 och då fick hästarna komma ut och stallet blev fixat.
Alla fyra hästarna blev motionerade och det blev en härlig men kall tur.
Vi började att skritta en längre bit men de ville inte Foxie utan hon skulle bara trippa fram men efter ett tag kunde hon börja slappna av ordentligt och fick en superfin skritt.
Jollan var också väldigt fin och pigg!
Men den jag nog är mest imponerad av är Billy! Han brukar vara en bromskloss som man måste släpa fram men inte den här gången. 
Det är så man blir varm i hjärtat<3
 
Tisdag: Orkade inte följa med mamma på jobbet idag så jag stannade kvar i sängen och tur är kanske det för mamma var med i en bilolycka. som tur gick allt bra men ändå så sjukt hemskt.
For iaf ut med två hästar och det blev Jollan o Foxan. Körde Jollan som var en riktig piggelin. Det blev bara en kortare sträcka för det var så j*vla kallt! Måste verkligen köpa nya vantar som är varma.
 
Onsdag: Mamma fick komma hem idag! 
Idag blev det en häst motionerad,  Disse. Han fick gå i ett ganska hurtigt tempo och han verkade tycka det var kul. Han var pigg o sprang med ett avslappnat steg med spetsande öron. När vi kom hem var han en liten svettbomb med vit svans.
När jag kom in for jag o mamma för att kolla hur bilen såg ut och det var ingen vacker syn..
Bilder kommer i ett annat inlägg.
 
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0