Hästhelg!

Hej på er! Inte blivit bloggat av olika anledningar men nu tänkte ja summera den här fina helgen. I fredags kom älskling hit och då gjorde vi inte så mycket. På lördan for vi däremot ut och körde på morgonen. Jag ville att Anton skulle köra Ralle, dels för att det var länge sen han körde honom och de är stor skillnad och för att ja ville se honom från sidan för en gångs skull. Anton var väl bara halvt med på det men;) Jag tror och hoppas iallafall att han kände någon skillnad sen förra gången han körde honom. Fick inget tydligt svar men:( Fick inte några bilder från den turen tyvärr.. På kvällen åt vi världens godaste glass som jag måste tipsa om!! Sjukt goda, finns i fler smaker också,typ nogger och 88an:)
 
 
 
 
Idag så hade ja så sjukt ont i magen så ja la mig i soffan och somnade när Anton for hem sen tjatate Rebecca på att vi skulle ut med hästarna. Då kom jag på att ja kunde ju rida Ralle. Har ju bara ridit honom barbacka 5 min och en gång på åkern i 5 min så nu blev det på riktigt:) Vi for till skatagrundet och tillbaka och de blev väl kanske 3km så det var helt lagom. Hade ändå väntat mig att han skulle dumma sig men det gjorde han verkligen inte! Öronen framåt och var pigg! Lät honom trava också och de tyckte han va kul. Ställde mig upp och smackade på honom och då sprang han faktiskt på jättebra utan att va nära att falla i galopp så framtida montéämne kanske;) Ska iallafall börja rida honom mer regelbundet nu när ja vet att han sköter sig och tycker det är roligt, väntar bara på att han ska prova slänga av mig men samtidigt känns han inte som en sån som gör de:) Han va liksom bara glad att jag satt på honom;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0