Jag har två knän tillsalu!!

Hej:)
 
Idag blev det två hästar motionerade.
 
Red först Disse en sväng, tog det bara lugnt o joggade mest. Han skötte sig otroligt bra för att bli riden helt själv det var bara en gång han började dumma sig o skulle vända hem. Men han insåg ganska snabbt att jag inte skulle ge mig så då gick han lydigt framåt. :)
Jag kunde bara inte låta bli, så på hemvägen lät jag han sträcka ut i 500-700m för att se hur fort jag kunde få han att springa men ändå hålla sig i trav och jag blev förvånad och mycket stolt över han då han bara for iväg i välrdens trav för att vara han! 
Haha det gick väl kanske inte under två minuter men jag är ändå väldigt stolt över att han höll sig i trav hela tiden!!
Vem vet han kanske har en framtid som montéhäst ändå:)
Men då måste vi nog bygga upp hans speed lite till..:P
 
Var dum nog att ta mina vinter/skoterskor och det ångrar jag stort!
Fick absolut inget stöd i dom o mina fotleder knakade o gjorde sjukt ont...men de positiva var att jag bara kände av de ena knät efter den första ridturen så då bestämde jag mig för att även rida Foxan.
 
Så när Disse var ute i hagen igen bytte jag bara häst o tog in fin gumman ist.
Oj vilken piggelin hon var!
Tror det var för att jag inte har ridit ut med henne på de viset på vääääääldigt länge:)
Även fast hon var sjukt pigg lyssnade hon bra och vi tog det lugnt o joggade mest. Däremot var hon väldigt tittig från början men de är egentligen inget jag bryr mig om eftersom hon jämt blir mer tittig när hon går ensam...
Inte heller under turen med henne kunde jag hålla mig i från att trycka av henne o se hur hon kändes i de högre farterna och hon kändes så sjukt fin!
haha hon blev nästan för pigg!
 
Sen blev det ingen mer häst motionerad, som de egentligen var tänk, eftersom mina knängav upp helt o hållet under turen med Foxan. Knät som jag kände av under turen med Disse höll i kanske fem minuter med Foxan och halvvägs så började de andra knät också göra ont...
Det positiva med den sista turen var att jag bytte skor o slapp den smärtan :)
 
Så till nästa gång ska jag ha rätt skor från början och sälja mina knän o köpa ett par som inte har nå fel o bara gör ont ;)
 
/Alexandra

Kommentarer
Postat av: A.

Skulle ni inte kunna lägga ut bilder på era föredetta hästar och berätta om dom? (om ni haft några) :)

2013-01-06 @ 16:52:58
Postat av: Hannah

sv; Ja, mycket bättre:D

2013-01-06 @ 19:23:44
URL: http://travhobby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0