Månskenstur!

Hej! Ikväll så har jag varit ute och kört Ralle. Jag körde tillsammans med Alli och Gun, supermysigt! Fullmåne så man inte behövde någon pannlampa. Var otroligt länge sen vi var ute tillsammans, don´t know why men slut med det nu tycker jag iallafall! Vi körde Floremark iallafall, ralle är ju utan skor men det gick jättebra och han fick bra fäste hela tiden:) Har ju inte kört så långt och snabbt med honom än men idag så fick han springa snabbt och jäklar vad fin han var:) frös ihjäl om händerna så höll liksom inte i stropparna så en gång föll han i galopp men ställde sig lika fort. Vi sprang alla tre i rad och när de blev trångt så bromsade jag ju in för jag hatar att köra ihop och vill inte att det ska hända nåt sånt med Ralle. När vi sen skulle komma ikapp så var Billy och Foxan ivägen, alltså dom hade dom på släp:) Foxan blev förbannad på Ralle direkt han kom nära så han vågade inte. Sen ville jag inte springa ikapp när han inte kom ikapp för jag är så jävla rädd att förstöra hans psyke. Både disse och Jollan är ju som snabbare, liksom hur kul när man kör fort nästan första gången för i år sen springer han för gäves utan att komma ifatt dom framför. Nä, fy vill inte förstöra Ralles psyke igen. Vet hur han haft den som 1 och 2 åring och så vill jag aldrig att han ska känna igen.
 
Psyket som vi har byggt upp ska inte få gå sönder, Han ska känna att det är roligt att träna och tävla. När ja har kört Ralle hitills sen ja fick honom har jag inte tänkt så mycket på hur fort han springer egentligen utan mer att han ska förstå att det är roligt och inte bara totalt utmattande och nedbrytande för honom. Det är så fruktansvärt viktigt för mig att Ralle mår bra och är glad. Nu förstår han ju att han ska tävla och då kan man ju kräva mer av honom för nu tycker han det är roligt att ta ut sig. Men men hans psyke är nog skört och jag måste vara försiktig med det vi byggt upp som sagt!
 
Älskade fina ponny
Här i Lycksele med halvsyster Heba:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0