Presentation av Dar's Foxtrot

Dar's Foxtrot
Sto
Fux m. ljus man o svans
Född: 2002
Efter: Darius Roll
Undan: Miss Persen
Ras: Gotlandsruss
 
 Första gången jag fick syn på min fina gumma var den 2 december 2011 och redan då var jag fast.
Det var hon eller ingen, nu eller aldrig.
Jag sprang in till mamma och sa att vi skulle ringa på en annons men insåg sen att klockan var lite väl mycket för att ringa... så vi ringde dagen efter ist och pratade på en massa och tillslut var det bestämt att jag skulle köpa henne. Det tog lite tid innan hon kom till mig men den 9 februari rullade greens hästtransport in på gården och en fin men väldigt svettig Dar's Foxtrot klev ur transporten. Vi började vaccinera henne och hon fick även boa in sig hos oss innan jag började träna igång henne. Jag kvalade henne den 6 april och tiden blev 2.01,2 och hon var inte så trött efteråt. Efter det har det bara fortsatt i rätt riktning. Under våran första säsong blev det totalt 21 starter som resulterade i 4 vinster, 5 andraplatser och 5 tredjeplatser och nästan 10000 insprunget. Varav tre starter var i monté där hon slutade 1,1,2. 
Hon har tagit en stor del av mitt hjärta på så kort tid och hon är så otroligt underbar. Hon har världens vinnarskalle och ger alltid allt. Jag längtar så otroligt mycket efter att få komma ut och tävla med henne igen och årets stora mål är monté och montéSM!
Just nu tränas hon på och hon verkar tycka det är riktigt roligt. Men när hon får gå på släp kan hon bli en liten surtant eftersom hon inte får ligga först.. sötnosen!!
En sak hon verkligen hatar är när man spänner alla typer av gjordar. Det spelar ingen roll om den kanppt ens är spänd hon blir galen ändå! Ska försöka filma det nån gång så ni får se.
 
/Alexandra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0