Presentation av Holmens Stormvind

Holmens Stormvind
Sto
Svart
Född: 2003
Efter: Smula
Undan: Spex
Ras: Shetlandsponny
 Storm kom till oss i januari 2008 och då var hon ohanterbar, man fick inte röra hennes huvud eller öron och man fick inte lyfta på hennes hovar..  Jag la ner mer eller mindre hela min själ i att få i ordning henne och efter en massa blod, svett och tårar så kvalade vi henne den 9 april -08 på tiden 3.18,9. Under det året tog vi på 16 starter 7 pallplatser och rekordet stannade på 3.02,4.
säsongen 2009 tävlades hon bara fyra gånger och det resulterade i en andra- och en tredjeplats och hennes tid blev 2.57,5.
Då det visade sig att hennes ägare hade alkoholproblem blåste hon mig på allt... En massa pengar, priser och framförallt så knäckte hon mitt självförtroende totoalt.
Summan av det hela: Om du ska låna en ponny/häst se till att få allt skriftligt! För rätt som det är kan du bli blåst även fast det är från en man har känt i mer eller mindre hela ens liv... 
 /Alexandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0