Presentation av Mysan

Mysan
Sto
Fux, ljus man o svans
Född: 1998
Efter: Bravo v. Spuitjesdom
Undan: Snorkfröken
Ras: Shetlansdponny
 
Mysan och Domill köpte vi 4 Decemer 2002 men dom kom till oss redan den sommaren/hösten.
 
Mysan är världens gosaigaste och snällaste häst men hon gillar att testa en från början. Jag vet inte hur många gånger jag flög av henne från början när jag red henne. Allt gick bra tills hon tvärvände o jag rent av flög av men lika glad var hon för det och det var bara att hoppa upp igen. Men det slutade när jag skulle köra ett provlopp med henne. Första starten gick hon iväg klockrent andra starten gick hon också iväg klockrent men den tredje och giltiga starten tvärstannade hon och skulle inte gå en meter till. Snabbtänkt som mamma var smög hon upp bakom mig och gav Mysan ett rapp med pisken och jäklar vilken fart hon fick då. Sen dess har hon aldrig testat mig.
 
Östersunds dubbeltrav 2003 var Mysans kanon helg. Det började med en seger på fredagen då jag körde henne. Hennes öron stod rakt ut som en älg när hon passerade mållinjen och självklart ville inte krille vara sämre än mig så på söndagen när det var hans tur att köra henne tog han även en seger o även denna gång hade hon sina älg öron. En sak som är lite roligt var att innan Krille o Mysans start hade Kevin Oscarsson sagt något i stil med Mysan vad är det för nån häst?.. Jag har då en som är MYCKET bättre. men sen var det ändå Mysan som vann men idag behöver inte team Oscarsson nån detaljerad då de flesta nog känner till dom o deras framgångar :) 
2007 fick Mysan en liten bebis, Billy och han är väldigt lik sin mor.
Idag står även Mysan i skellefteå tillsammans med Fappris så dom har iaf varndra.
 
Lite bilder kommer här.
/Alexandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0