Presentation av Näsvllens Aldur

Näsvallens Aldur
Valack
Rödskäck
Född: 1993
Efter: Annelunds Doc
Undan: Östertorps Amir
Ras: Shetlandsponny
 
Aldur hade vi bara två somrar så han kanske egentligen inte kan räknas men han har en plats i mitt hjärta så jag tänkte presentera han ändå!
Vi hade honom då bara Mikis och Krille tävlade, jag var för liten.
Han är en söt liten shettis som jag började mitt hästintresse med på allvar.
Mamma var kursledare på Umåker eller UPTMK som det hette på den tiden.
Jag följde alltid med mamma och var med på kurserna och efter varje lektions slut ropade jag högt: Pax för Aldur!! och så red vi oftast rund en stund på stallbacken.
Det gick inte alltid så bra men jag lärde mig mycket.
Det enda jag tycker är synd är att jag aldrig hann få tävla med honom, det hade jag verkligen velat.
Och än idag står han kvar på travskolan och det är så mysigt att få träffa honom en stund när Ella o Tuva har kurs.
 
Här kommer bildeeer!
/Alexandra

Kommentarer
Postat av: Stina

Söta Aldur:) Han kanske inte är världens snabbaste shettis men han får alltid en plats i ens hjärta:)

2013-01-09 @ 22:54:27
URL: http://stinassjoberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0