Presentation av Spex

Spex
Hingst
Svart
Född: 1996
Död: 2005
Efter: Brunte
Undan: Silla
Ras: Shetlandsponny
 

Spex fick vi till oss 2005 men han dog tyvärr bara några dagar efter det i transportsjukan.. Han blev förlamad i bakdelen och sen gick det bara utför. Jag var med honom när han dog. Jag satt vid hans sida när han tog sitt sista andetag.
Vi ringde akut till veterinären men då var alla upptagna och den som skulle komma var hos nån med kossor innan och en häst var inte så viktigt i hans ögon. När han väl kom hörde han ett hjärtljud men det var försent ändå...
Spex var godkänd och jag skulle pröva han inom travet men så långt hann vi aldrig. Däremot har jag tävlat två av hans avkommor, Vitamin och Storm.
 
Har tyvärr inga bilder på honom.
/Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0