Presentation av Umetrollets Desoto

Umetrollest Desoto
Valack
Svart
Född: 2004
Efter: Hubbe
Undan: Ängdalas Sunlight
Ras: Gotlandsruss
 
Disse är min bebis och kommer alltid vara det!
Disse skulle egentligen inte blivit född för Sannis förra ägare (hon vi köpte henne av) sa att Sannis inte var dräktig fast Vet hade konstaterat det. :S Ja jag vet att det låter konstigt.. Eftersom Sannis då inte var dräktig lånade vi ut henne till en kompis som började misstänka att det växte en liten bebis i hennes mage ändå och vips så kom disse. Disse föddes med silverpäls men när fölpälsen försvann blev han kolsvart utan ett enda tecken. När han var ca 6 månader fick han ett otrevligt sår precis ovanför hoven och Vet trodde inte att han skulle klara av att behålla hoven men vi kämpade vidare och tillslut blev det bra. Såret var så allvarligt så vi behövde lägga om det varje dag minst en gång per dag. Efter ett tag fick mamma o Krille lov att fälla omkull honom för att vi skulle kunna rengöra och fixa med hoven och efter det tyckte inte Disse om att lyfta på sina hovar...
Det har tagit lång tid för mig att få Disses förtroende men nu är det inga problem så länge det är jag som håller på med honom. 
Han var väldigt sen i utveckligen vilket har gjort att jag har tagit det väldigt lugnt och försiktigt med honom.
Han var svår i inkörningen så det tog väldigt lång tid men när han väl kände sig trygg i vagnen har det bara gått bättre o bättre.
När vi väl tog oss ut på tävlingsbanorna sprang han mest bara o bromsa när han inte trodde att det var en galoppbana... Det var som att poletten inte om vad trav går ut på hade trillat ner.. men vi gav inte upp.
Jag har länge velat att han skulle bli godkänd men när han på en premiering bara fick 38p och ett gott råd att om jag kastrerade honom skulle jag kunna få ut mer av honom och få mycket roligare med honom. Så hösten 2011 kastrerades han och då var det som att en del av poletten trillade ner och han började vis mer och mer inte bara på träningarna utan även på banan. 
2012 har hittills varit vårat toppen år även om det inte här varit helt perfekt. Han har utvecklats ännu mer och stundvis har han börjat visa vilken stjärna han verkligen är. Nog för att jag alltid har vetat att han är det!:)
2012 tog vi två helt underbara segrar och han var finare än finast under den helgen.
Från att starta den säsongen på 2.34,3 till att sluta den på 2.17,6!! 
Så nu siktar vi på ännu ett toppen år och att hela poletten kan få trilla ner.:)
 
Det finns så mycket jag skulle kunna skriva för det ligger så mycket blod, svett och tårar bakom mig o Disses jobb, fram och motgångar. Men jag ger inte upp hur mörkt det än ser ut att vara.
Så nu får ni lite bilder ist:)

 /Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0